شناسهٔ خبر: 1863047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم:

آمران به معروف و ناهیان از منکر از خانواده خود آغاز کنند/ این کار باید استدلالی، منطقی و دور از احساسات باشد

رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش هدف دشمن در جنگ نرم را بی‌اعتقاد کردن نسل نو به دین و تضعیف پایه‌های فرهنگی انقلاب و سست کردن جوانان به آینده خود و کشورشان دانست و گفت: محور اصلی فعالیت‌های دشمنان جایگزین‌کردن فرهنگ بیگانه به‌ جای فرهنگ ناب اسلامی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید "محمدعلی آل‌هاشم" در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر مرکز آموزش پیاده ارتش در شیراز به بیان عوامل موفقیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب برای امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت دادن به پیشگیری در این زمینه از جمله این عوامل است.
 
نماینده ولی‌فقیه در ارتش با بیان این که ریشه‌یابی و از بین بردن زمینه‌های منکر ازدیگر عوامل موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: باید دنبال ریشه‌کن کردن منکرات باشیم و لازم است در این زمینه از روش‌های غیرمستقیم نیز استفاده شود.
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که امر به معروف و نهی از منکر ابزارهای مختلفی دارد، تصریح کرد: باید در این راه برای رسیدن به هدف به صورت همه‌جانبه اقدام کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر حفظ و رعایت حرمت و شخصیت افراد، گفت: در این راه باید از سخت‌گیری‌های بی‌جا پرهیز و افراد را به رحمت و مغفرت خداوند متعال امیدوار کرد.
 
وی با بیان این‌که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید این کار را از خانواده و نزدیکان خود آغاز کنند، اظهار داشت: این امر سبب افزایش تأثیر فعالیت‌های آنان خواهد شد.
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید استدلالی، منطقی و دور از احساسات باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: آمران به معروف باید در گفتار و کردار خود هماهنگی داشته باشند و از اخلاص و تعهد برخوردار باشند.
 
وی با بیان این که داشتن تحمل و سعه‌صدر از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف است، تصریح کرد: آمران به معروف باید به حدود الهی پایبند بوده و به دستورهای شرع مقدس اسلام معتقد باشند.
 
رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم در کنار مردم بودن و نه در مقابل مردم بودن آمران به معروف، گفت: در وضعیت کنونی، دشمنان اسلام برخورد سخت و نظامی با جمهوری اسلامی ایران را مفید نمی‌دانند و از طریق جنگ نرم که آرام و بی‌ سر و صداست وارد شده و به ترویج مدگرایی، فساد و فحشا و ناامید کردن جوانان به آینده کشور، تضعیف اصل و رأس نظام و ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسئولان و اقوام ایرانی پرداخته‌اند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم هدف دشمن در جنگ نرم را بی‌اعتقاد کردن نسل نو به دین و تضعیف پایه‌های فرهنگی انقلاب و سست کردن جوانان به آینده خود و کشورشان دانست و افزود: عوض کردن ذهن مردم از اسلام و ناامید کردن جامعه از نظام در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد.
 
وی در پایان محور اصلی فعالیت‌های دشمنان را جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به‌ جای فرهنگ خودی عنوان و خاطر نشان کرد: خاموش کردن فعالیت جهادی، تغییر باورهای دینی و عادات حسنه مردم ایران، ناامید کردن شیفتگان حاکمیت اسلام در ایران در سطح جهانی، سعی در ارائه تصویری تاریک از آینده کشور ایران برای مردم و ایجاد شکاف میان ایران و دوستداران انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور، ایجاد اختلاف بین قوای سه‌گانه و مسئولان و تهی‌کردن انقلاب از محتوای اسلامی آن، ایجاد فضای سستی و ناامیدی در محیط‌های علمی و دانشجویی از مهم‌ترین فعالیت‌های دشمنان است.

انتهای پیام/

نظر شما