شناسهٔ خبر: 1846795 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس عقیدتی سیاسی ارتش: امر به معروف منطقی و توام با استدلال باشد

شیراز- ایرنا- رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید منطقی و همراه با استدلال باشد و نباید از روی احساسات انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر یگان های ارتش در فارس، در شیراز افزود: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید درکنار مردم باشند نه درمقابل آنها، زیرا فقط با در کنار مردم بودن است که حرف ها می تواند اثرگذار باشد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: هماهنگی در گفتار، کردار، اخلاص، تعهد، تحمل، بردباری و پایبندی به حدود الهی از ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

حجت الاسلام آل هاشم ، موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر را مستلزم رعایت برخی عوامل دانست و افزود: اگر بدون در نظر گرفتن برخی مسائل اقدام به امر به معروف یا نهی از منکر کنیم به نتیجه مثبت نخواهیم رسید.

وی گفت: یادگیری راه و رسم صحیح، اهمیت دادن به پیشگیری، ریشه یابی و ازبین بردن زمینه های منکر، استفاده از روش های غیرمستقیم، اقدام همه جانبه برای رسیدن به هدف، رعایت ادب، حرمت و کرامت انسانی و پرهیز از سخت گیری های بی جا از مواردی است که در امر به معروف و نهی از منکر باید به آنها توجه شود.

وی، ضمن تاکید بر ضرورت جلب اعتماد در امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: اگر ما قصد داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید ابتدا این کار را از خود، خانواده و نزدیکان خود شروع کنیم و بعد به سراغ دیگران برویم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: دشمن ازطریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی درپی این است که پایه های دینی و اعتقادی جوانان به ارزش های اسلامی را متزلزل کند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: دشمن در شرایطی که از دیگر روش ها برای ضربه زدن به نظام و انقلاب مایوس شده رو به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آورده و به دنبال این است که با هدف قرار دادن اعتقادات مردم، نظام و انقلاب اسلامی را خدشه دار کند.

وی، ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم و مسوولان را از دیگر اهداف و برنامه های دشمنان برشمرد و بیان داشت: آنها به دنبال این هستند تا باورهای سیاسی ، دینی و آداب حسنه مردم را تغییر دهند و در دوستداران و شیفتگان اسلام و انقلاب ناامیدی ایجاد کنند.

در این همایش از برخی فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر یگان های مختلف ارتش در فارس تجلیل شد.ک/2

678 /679/ 684

نظر شما