شناسهٔ خبر: 1851675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رييس عقيدتي سياسي ارتش:امر به معروف راه مقابله با جنگ نرم

صاحب‌خبر - شیراز/واحد مرکزی خبر/اجتماعی

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت:امر به معروف و نهی از منکر با حفظ باورهای اعتقادی بهترین یکی از راههای مقابله با جنگ نرمی است که با شبهه افکنی هجمه به اعتقادات ما را نشانه رفته اند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر یگان های ارتش در فارس، در شیراز افزود: دشمن در شرایطی که از دیگر روش ها برای ضربه زدن به نظام و انقلاب مایوس شده رو به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آورده و به دنبال این است با هدف قرار دادن اعتقادات مردم، نظام و انقلاب اسلامی را خدشه دار کند.
وی، ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم و مسوولان را از دیگر اهداف و برنامه های دشمنان جمهوری اسلامی برشمرد و بیان داشت: آنها به دنبال این هستند تا باورهای سیاسی ، دینی و آداب حسنه مردم را تغییر دهند و در دوستداران و شیفتگان اسلام و انقلاب نا امیدی ایجاد کنند.
این مقام مسئول به ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب، اهمیت دادن به پیشگیری، ریشه یابی و از بین بردن زمینه های منکر، استفاده از روش های غیر مستقیم، اقدام همه جانبه برای رسیدن به هدف، رعایت ادب، حرمت و کرامت انسانی و پرهیز از سخت گیری های بی جا از جمله مواردی است که در ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر ضرورت جلب اعتماد در بحث امر به معروف و نهی از منکر از آمران معروف خواست خود را در کنار مردم بدانند و نه در مقابل آنها، چرا که تنها با در کنار مردم بودن است که حرف ها می تواند اثرگذار باشد.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی، در مورد ویژگی های آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: هماهنگی در گفتار ، کردار، اخلاص ، تعهد، تحمل، صبر ، بردباری و پایبندی به حدود الهی از جمله این ویژگی هاست.
حجت الاسلام آل هاشم ، موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر را مستلزم رعایت برخی عوامل دانست و افزود: اگر بدون در نظر گرفتن برخی مسائل اقدام به امر به معروف یا نهی از منکر کنیم به نتیجه مثبتی نخواهیم رسید.
حجت الاسلام آل هاشم ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم و مسوولان را از دیگر اهداف و برنامه های دشمنان جمهوری اسلامی برشمرد و بیان داشت: آنها به دنبال این هستند تا باورهای سیاسی ، دینی و آداب حسنه مردم را تغییر دهند و در دوستداران و شیفتگان اسلام و انقلاب نا امیدی ایجاد کنند.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:برای مقابله با تهدیدات دشمنان در بخش های مختلف از جمله تهدیدات فرهنگی باید برنامه داشته باشیم.
امیر سرتیپ حسین محمدی، تصریح کرد: در مقطع کنونی دشمنان جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده اند و به دنبال این هستند تا طرز فکر و رفتار ما را به سمت خواسته های خود سوق دهند.
وی ادامه داد:یکی از راه های مقابله با این اقدام و نقشه های دشمنان، ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و این کار شرایط خاص خود را دارد و فرد آمر به معروف و ناهی از منکر باید ضمن برخورداری از دانش و وجاهت لازم، شرایط و مقتضیات زمان را نیز در نظر بگیرد.
امیر سرتیپ محمدی، لازمه یک جامعه سالم، پویا و رو به رشد را حساسیت افراد آن جامعه نسبت به باورها، ارزش های دینی، قوانین و الگوهای رفتاری آن جامعه دانست و گفت: بی تفاوتی نسبت به این موارد، جامعه را به سمت نابودی و اضمحلال پیش می برد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم ساری و جاری بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی ، بیان داشت:در جامعه اسلامی همه مکلفند که نسبت به این مساله مهم حساس باشند.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد، با اشاره به رویکردهای مختلف جامعه شناسان و علما نسبت به مساله تعلیم و تربیت در جامعه افزود: در این تقسیم بندی، عده ای بر اصالت فرد و عده ای به اصالت جامعه معتقدند اما علمای اسلامی هم به اصالت فرد و هم اصالت جامعه و مسوولیت افراد در مقابل خداوند و همچنین جامعه توجه دارند.
امیر سرتیپ محمدی ادامه داد: در دین اسلام بر مسوولیت انسان در قبال خود و جامعه نیز تاکید شده است، چیزی که در غرب مورد غفلت واقع شده است.
دبیر اجرایی این همایش هم گفت: در این همایش سه روزه صد آمر به معروف و ناهی از منکر در سکونتگاهها ، بیمارستانها، فروشگاهها و مراکز و یگانهای ارتش مستقر در استان های فارس و کهکیلویه و بویر از احمد با شیوه هها، ضرورت و مراتب امر به معروف و نهی از منکر آشنا شدند.
حجت الاسلام رضایی افزود: در پایان این همایش از آمرین به معروف و ناهیان از منکر برتر شرکت کننده تقدیر شد.
0002

نظر شما