شناسهٔ خبر: 1847524 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه مازندران:

آیت‌الله مهدوی کنی عمر خویش را در اعتلای شجره طوبای انقلاب صرف کرد

رئیس دانشگاه مازندران در پیامی به مناسبت رحلت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: عمر پربرکت خویش را در راه نشر معارف قرآن و اهل البیت(ع) و متبلور ساختن آن در شجره طوبای انقلاب اسلامی صرف كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار "خبرگزاری دانشجو" از ساری، اصغری آقمشهدی، رئیس دانشگاه مازندران در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان و یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب، رئيس دانشگاه مازندران پیام تسلیتی صادر کرد.

 

در ابتدای این پیام آمده است: درگذشت عالم فرزانه حضرت آیت‌الله مهدوی کنی(رحمت‌الله علیه) که سالیان پربرکت عمر شریفش در راه دین و خدمت به انقلاب اسلامی و ترویج علوم اهل بیت (ع) صرف شد، مصیبتی سخت و تألم باراست.

 

این پیام می‌افزاید: خدمات ارزنده ایشان در شورای انقلاب، فرماندهی کمیته‌های مرکزی انقلاب، فقهای شورای نگهبان، وزارت کشور، نخست وزیری، نمایندگی حضرت امام در موارد مختلف و شورای بازنگری قانون اساسی، تولیت حوزه علمیه مروی تهران و نیز جامعه روحانیت مبارز، ریاست دانشگاه امام صادق(ع) و در سال‌های اخیر ریاست مجلس خبرگان رهبری سرچشمه خیر و برکت برای نظام جمهوری اسلامی بود.

 

در بخشی از این پیام تاکید شده است: ايشان كه از شاگردان برجسته مکتب فقهی، اصولی، سیاسی و عرفانی حضرت امام خمینی(ره)، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله گلپایگانی و علامه طباطبایی بود، عمر پربرکت خویش را در راه نشر معارف قرآن و اهل البیت (ع) و متبلور ساختن آن در شجره طوبای انقلاب اسلامی صرف كرد و اکنون انقلاب ما در مسیر عزیمت به سمت قله‌های عزت و افتخار، فقدان یاوری مخلص و خدوم را به سوگ نشسته است.

 

رئیس دانشگاه مازندران در پایان این پیام گفت: اينجانب ضمن تسليت ضایعه غمبار فقدان اين عالم جليل القدر به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، جامعة روحانیت مبارز، مجلس خبرگان رهبری، جامعه علمی کشور اعم از حوزه و دانشگاه، و بويژه بیت مکرم ايشان، از درگاه خداوند متعال، مغفرت، رضوان و رحمت واسعه‌اش را برای آن بزرگوار مسئلت دارم.

نظر شما