شناسهٔ خبر: 1843810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت سازمانها و ارگان ها به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی (1)

تهران - ایرنا - سازمان ها و ارگان های دولتی و نیز شخصیت های مهم کشور به مناسبت ارتحال ملکوتی آیت الله «محمدرضا مهدوی کنی» رییس مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیت صادر کردند.

صاحب‌خبر -

رییس مجلس خبرگان رهبری یار دیرین امام و رهبری امروز(سه شنبه) به ملکوت اعلی پیوست.

آیت الله مهدوی کنی از 14 خرداد سال 93 و پس از شرکت در مراسم بیست وپنجمین سالگرد ارتحال امام(ره) به علت حمله قلبی در بیمارستان بستری شد.



** پیام تسلیت آیت الله یزدی

آیت الله محمد یزدی رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان در پیامی از جانب خود و هیات رئیسه مجلس خبرگان، رحلت عالم جلیل القدر «آیت الله مهدوی کنی» را به محضر امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری، علمای اعلام، مردم شریف ایران و بیت معظم ایشان تسلیت گفت.

در این پیام هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری این ضایعه را به پیشگاه مقدس امام عصر«عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری«مد ظله العالی»، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و حوزه های عملیه و مردم شریف ایران اسلامی و بالأخص خاندان مکرم و بازماندگان محترم و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت گفته و از درگاه خداوند سبحان، علو درجات و مغفرت را برای آن فقید سعید مسالت خواسته است.



** پیام تسلیت رییس بنیاد شهید

در پیام تسلیت سیدمحمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی آمده است: عالم مجاهد و انقلابی حضرت آیت اللّه مهدوی کنی از علما و روحانیونی بودند که در پیروزی نهضت امام راحل از هیچ کوششی دریغ نکرد و سال هایی از عمر شریف خود را در زندان های رژیم شاه تحت شکنجه دژخیمان گذراند و چه بعد از انقلاب فعالیت های ارزشمندی در زمینه های سیاسی، علمی و اجرایی ارائه نمودند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره از وجود پربرکت ایشان و خدمات و آثاری که در برهه های مختلف عرضه داشته اند، بهره مند شده است.



** پیام تسلیت وزیر کشور

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور با صدور پیامی ضمن تسلیت و تعزیت درگذشت مبارز نستوه حضرت آیت الله مهدوی کنی، رحمت و علو درجات را برای آن عالم ربانی مسالت نمود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در متن پیام تسلیت رحمانی فضلی آمده است:

خبر درگذشت مبارز نستوه، عالم جلیل القدر حضرت آیت الله مهدوی کنی؛ رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری، یار صدیق و وفادار حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری که بخش عمده ای از عمر گرانبها، پرثمروبا برکت خویش را در راه مبارزه با جور و نظام ستمشاهی و شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و احیای ارزش های دینی و اسلامی و تعالی کشور طی نمودند موجب تألم و تأسف فراوان شد.



** پیام تسلیت رییس فرهنگستان علوم پزشکی

سیدعلیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت عالم ربانی و یار دیرینه امام(ره) و انقلاب پیام تسلیتی صادر کرد.

«اینجانب از طرف خود، اساتید، دانشمندان و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران رحلت جانگداز این مبارز نستوه و فقیه بصیر را به محضر قدسی حضرت بقیه الاعظم(عج) و نیز مقام معظم رهبری (مدظله)، مراجع عظام، امت مسلمان و بیت شریف ایشان تسلیت گفته و از حضرت باری تعالی علو درجات معظم له را مسئلت می نمایم.»



** پیام تسلیت وزیر ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی رحلت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

علی جنتی در این پیام ضمن تسلیت رحلت عالم جلیل القدر و مجاهد بزرگوار حضرت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری به بیت شریف ایشان، حوزه های علمیه، جامعه دانشگاهیان و شاگردان آن عالم ربانی ، آن مرحوم را از سابقون انقلاب اسلامی و شاگردان وفادار حضرت امام خمینی(ره) و یار دیرین رهبری معظم انقلاب برشمرد.



** پیام تسلیت دبیر شورای عالی امنیت ملی

علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی ارتحال آیت الله مهدوی کنی را به رهبر معظم انقلاب، بیت شریف ایشان و ملت ایران تسلیت گفت و علو درجات را برای ایشان از درگاه خداوند خواستار شد.

شمخانی در این پیام تصریح می کند: سلوک سیاسی این عالم مجاهد در همراهی با حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه مواقع سخت انقلاب اسلامی مشهود و سرمشق بود.



** پیام تسلیت آیت الله هاشمی شاهرودی

در پیام آیت الله سیدمحمود شاهرودی به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی نیز آمده است: رحلت عالم جلیل القدر یار صدیق حضرت امام خمینی (ره) و حامی و پشتیبان امین مقام عظمای ولایت و رهبری نظام، رییس محترم مجلس خبرگان رهبری، مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی را به وجود اقدس بقیه الله الاعظم و حضرتعالی تسلیت عرض می نمایم.



** پیام تسلیت سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای با تسلیت ارتحال ملکوتی آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری ، آن عالم مجاهد و وارسته را یک انقلابی تمام عیار، مصمم و سختکوش در عرصه های مختلف حراست از اسلام ناب محمدی (ص) و ارزشهای متعالی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از این بیانیه آمده است: تاریخ انقلاب اسلامی بیانگر نقش آفرینی های سترگ و شجاعانه آیت الله مهدوی کنی (ره) در عرصه های گوناگون نیاز انقلاب و نظام است به گونه ای که وی به عنوان یکی از پیشگامان مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی و از طلایه داران دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام و خدمت ارزشمند و موثر برای کشور و ملت ایران به شمار می رفت.



** پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی

در پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی رییس جمهوری اسبق کشور به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی آمده است: رحلت عالم جلیل القدر و فقیه مجاهد حضرت آیت الله آقای مهدوی کنی رضوان الله علیه که از سابقان انقلاب و شخصیتی موثر در همه عرصه ها بودند موجب تأثر شد. من این مصیبت را به همه وفاداران به انقلاب و به ارادتمندان آن جناب و بخصوص به جنابعالی و بیت شریف مهدوی کنی و وابستگان داغدار تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان آن معزز صبر و اجر وسلامتی و برای حضرتعالی طول عمر باعزت توأم با توفیق روزافزون خدمت به آیین و انقلاب و مردم مسألت می کنم.



** پیام تسلیت رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران

آیت الله «علی اکبر رشاد» رییس شورای حوزه های علمیه استان تهران با ارسال پیامی، ارتحال آیت الله محمدرضا مهدوی کنی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

«آن عالم عظیم الشان از سرمایه های بی بدیل کشور و انقلاب اسلامی به شمار می رفت و فقدان او در شرایط حاضر، الحق مصداق بارز ثلمه بر پیکره اسلام و نظام اسلامی قلمداد می شود.»



** پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی درگذشت آیت الله مهدوی کنی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ارتحال جانسوز عالم عامل، ربانی وارسته، استاد کامل، فقیه بصیر و یار دیرین امام و رهبری و مجاهد بزرگ انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله مرحوم حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی(رحمت الله علیه)، موجی از اندوه و غم را، در قلوب میلیون ها عاشق خاندان اهل بیت، دوستداران انقلاب اسلامی و مستفیضان از نفس گرم خود به وجود آورد و ایران را در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، غرق در عزا و ماتم کرده و سوگ نشاند.



** پیام تسلیت رییس سازمان مدیریت بحران کشور

«اسماعیل نجار» رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در پیام تسلیتی اعلام کرد: آیت الله محمدرضا مهدوی کنی که از شاگردان برجسته مکتب فقهی، اصولی، سیاسی و عرفانی حضرت امام خمینی(ره) و اعاظمی چون آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی و علامه طباطبایی بود، عمر پربرکت خویش را در راه نشر معارف قرآن و اهل البیت(ع) و متبلور ساختن آن در شجره طوبی انقلاب اسلامی صرف نمود.



** پیام تسلیت ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی آورده است: مجاهدت در راه حق و حقیقت، اعتلای راستی و درستی، تلاش و کوشش در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، تلمذ در نزد استادانی همچون علامه طباطبایی، آیت الله بروجردی، امام خمینی و آیت الله گلپایگانی و نیز جهاد و کوشش در سنگر علم و دانش؛ از ایشان انسانی وارسته ساخته بود که تمام عمر با برکت خود را به نیکی و خیر گذراند.



** پیام تسلیت وزیر بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی رحلت حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در بخشی از این پیام آورده است: به یقین فقدان چنین شخصیت بزرگواری که از یاران دیرین امام راحل و از ارکان تشکیل نظام اسلامی بوده و در این راه مشقات و رنج های فراوانی را تحمل کردند، به سادگی جبران نخواهد شد.



** پیام تسلیت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

در پیام تسلیت «سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی آمده است: روح بلند و ملکوتی آن عالم مبارز، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا به ملکوت اعلی پیوست و انشاء الله با اسوه ایثار و شهادت، حضرت امام حسین(ع) محشور خواهند شد.



** پیام تسلیت دکتر عارف

دکتر محمدرضا عارف نیز در پیامی تسلیتی آورده است: مرحوم آیت الله مهدوی کنی در دوران حاکمیت استبداد و خودمحوری دوران طاغوت با نقش آفرینی ارزشمند و هدایت جوانان و با تحمل زندان های طولانی مدت و شکنجه های طاقت فرسا از کرامت و منزلت مردم دفاع کرد. ایشان بعد از انقلاب اسلامی نیز یکی از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران در مسوولیت های خطیر در دوره های مختلف بود و خدمات خود را در مناصب گوناگون با رویکرد وظیفه شناسانه تقدیم ملت شریف ایران کردند.



** پیام تسلیت ستاد نماز جمعه تهران

در پیام تسلیت ستاد نماز جمعه تهران آمده است: تقدیر و مشیت الهی بر آن بود که در آستانه ماه محرم، ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) روح بلند مردی بزرگ از جنس فقاهت، مبارزه، ولایتمداری و تقوا از سرای خاکیان به جایگاه عرشیان پرواز کند.



** پیام تسلیت استاندار تهران

استاندار تهران با صدور پیامی درگذشت عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

سیدحسین هاشمی، در پیام خود درگذشت تأسف بار عالم ربانی و فقیه عالی مقام حضرت آیت الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی که عمر با برکت خود را در مسیر ترویج دین، مبارزه با طاغوت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی صرف نمود، خسارتی جبران ناپذیر عنوان کرد.





** پیام تسلیت رییس سازمان امداد ونجات

رییس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر در پیامی از سوی خانواده بزرگ امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر رحلت حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، حوزه های علمیه و خاندان مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.



** پیام تسلیت رییس عقیدتی سیاسی ارتش

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد، مرحوم آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.



** پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران با صدور بیانیه ای ارتحال آیت الله مهدوی کنی را به ملت شریف ایران اسلامی تسلیت گفت.



** پیام تسلیت رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی

در پیام تسلیت «سیدرضا صالحی امیری» رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به مناسبت درگذشت آیت الله مهدوی کنی نیز آمده است: ایشان که یکی از بهترین و برجسته ترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) بودند در زمره اساتید بزرگ حوزه علمیه و دانشگاه نیز به شمار می رفت و سال ها در ممارست تهذیب نفس و اصلاح اخلاق بود.



** پیام تسلیت رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی

کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.



** پیام تسلیت رییس شورای شهر

رییس شورای اسلامی شهر تهران در صد وچهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: فوت آیت الله مهدوی کنی مجاهد را به همه مردم و اعضای شورا تسلیت می گویم.



** پیام تسلیت وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش و جوانان نیز در اطلاعیه ای درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

در این اطلاعیه آمده است: جامعه ورزش با تسلیت درگذشت عالم بزرگوار آیت الله مهدوی کنی به حضور رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور و عموم مردم ایران، جامعه ورزش، قهرمانان، پیشکسوتان و مدیران و مسوولان ورزشی کشور با گرامیداشت یاد ان مجاهد شریف، خود را دراین مصیبت عظیم شریک می داند.

کمیته ملی المپیک نیز در پیامی رحلت حضرت آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان و ملت شریف و ولایت مدار ایران اسلامی تسلیت گفت.



** پیام تسلیت دانشگاه امام صادق(ع)

دانشگاه امام صادق (ع) در اطلاعیه ای به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی این دانشگاه را مهم ترین یادگار ایشان برای تربیت نیروهای مومن و متعهد برای جبهه فکری انقلاب اسلامی و رهبری جریان های سیاسی خط امام و رهبری توصیف کرد.

در اطلاعیه دانشگاه امام صادق(ع) آمده است: آیت الله محمدرضا مهدوی کنی که از شاگردان برجسته مکتب فقهی، اصولی، سیاسی و عرفانی حضرت امام خمینی (ره) و اعاظمی چون آیت الله بروجردی، آیت الله گلپایگانی و علامه طباطبایی بود، عمر پربرکت خویش را در راه نشر معارف قرآن و اهل البیت(ع) و متبلور ساختن آن در شجره طوبی انقلاب اسلامی صرف کرد.



** پیام تسلیت شورای فرهنگی اجتماعی زنان

شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی درگذشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت که در بخشی از آن آمده است: این شورا ضایعه فقدان این فقیه و عالم گرانقدر را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای دامت افاضاته و به حوزه های علمیه، جامعه مدرسین و مجلس محترم خبرگان و بیت معظم ایشان بویژه همسر گرامی و فرزندان بزرگوار و داغدار ایشان و کلیه بازماندگان و وابستگان تسلیت عرض می نماید و علو درجات را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسئلت می دارد.



** پیام تسلیت دبیر شورای عالی فضای مجازی

«حسن انتظاری» دبیر شورای عالی فضای مجازی طی پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی گفت که شکنجه ها و زندان های این عالم ربانی در دوران انقلاب هیچگاه از یاد مبارزان محو نخواهد شد و در صفحه تاریخ انقلاب پرشکوه اسلامی ثبت خواهد ماند.



** پیام تسلیت رییس دانشگاه آزاد

'حمید میرزاده' رییس دانشگاه آزاداسلامی در پیامی درگذشت عالم گرانقدر آیت الله مهدوی کنی را به محضر ولی عصر(ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران تسلیت گفت و افزود: رحلت استاد مهذب و مسلم اخلاق و عرفان، رییس مجلس خبرگان رهبری و یار ثابت قدم امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی(رحمت الله علیه) که عمر با برکتشان را صرف مبارزه با استبداد و استکبار و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند، خسران بزرگی است که همه اقشار و گروه ها و انسان های آزاده ای را که دل در گرو آرمان های انقلاب اسلامی دارند، اندوهگین کرده است.



** پیام تسلیت دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور

سید جواد قوام شهیدی دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز در پیامی، رحلت رئیس مجلس خبرگان، عالم ربانی حضرت آیت الله مهدوی کنی را به محضر مقام معظم رهبری، رییس جمهور و اعضای مجلس خبرگان تسلیت گفت و افزود: ارتحال عالم ربانی، فقیه عالیقدر و مجاهد، حضرت آیت الله مهدوی کنی، رییس فقید مجلس خبرگان رهبری که طی دوران حیات پر ثمر خویش در سنگرهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، منشا خدمات ارزشمند و ماندگار به اسلام و نظام اسلامی بوده اند را به محضر مقام معظم رهبری، رییس جمهور، اعضای مجلس خبرگان، حوزه های علمیه و عموم هموطنان داخل و خارج از کشور تسلیت عرض می نمایم.



** پیام تسلیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای عالی انقلاب فرهنگی،.در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی آورده است: ضایعه ارتحال عالم جلیل القدر یار صدیق حضرت امام خمینی(س) و حامی و پشتیبان امین مقام عظمای ولایت و رهبری نظام، رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری، مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی که از علمای مبارز و معلم اخلاق و مربی نفوس بود مایه تاسف و تاثر اهالی فرهنگ و علم شد.



** پیام تسلیت وزارت علوم

وزارت علوم با صدور پیامی در پی درگذشت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی آورده است: روح بلند اندیشمند فرزانه و معلم اخلاق و اسوه خدمت و فضیلت حضرت آیت الله مهدوی کنی (رض) به پیشگاه حضرت دوست و جایگاه ابدی صالحین شتافت و ثلمه ای جبران ناپذیر برای جامعه دینی و علمی کشور و باری بر قلب مشتاقان علم و دانش و دیانت پدیدآورد و حوزه های علمیه و مراکز آموزشی را به سوگی عظیم نشاند.

اجتمام ** 1071

نظر شما