به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در گردهمایی کمیته همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش که از صبح امروز چهارشنبه، 17 شهریورماه به مدت دو روز در محل خانه معلم خرمآباد در حال برگزاری است، حجتالاسلام و المسلمین ملکی، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر کمیته همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش و مدیران حوزههای علمیه و آموزش و پرورش قطب 3 کشور حضور دارند.
آیتالله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولیفقیه در استان لرستان شامگاه سهشنبه، 16 شهریورماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در رابطه با این گردهمایی، گفت: تربیت را فرایندی برشمرد که در درازمدت با همکاری عوامل مختلف و طی کردن روندو مراحل گوناگون حاصل می شود و گفت: تربیت محصول همکاری، همفکری و هماهنگی بین عوامل تاثیرگذار بر متربی است.
وی با بیان اینکه چنین نیست که تربیت با یک فرد یا یک کتاب یا یک اشاره حاصل شود، در تشریح این مسئله به اثرات مخرب اختلاف والدین بر تربیت فرزند اشاره کرد و ادامه داد: نمیتوان انتظار داشت که با وجود اختلافات بین پدر و مادر تربیت درستی برای فرزندان حاصل شود.
امام جمعه خرمآباد تاثیر این هماهنگی را به محیط مدرسه هم تعمیم داد و تاکید کرد: اگر بخواهیم مدرسه در تربیت دانشآموزان موفق عمل کند، لازمه این کار هماهنگی بین عوامل تاثیرگذار بر تربیت دانشآموزان است .
وی در ادامه در بیان عوامل تاثیرگذار تربیت در محیط مدرسه به معلم، مدیر، امام جماعت و مبلّغ دینی، صاحبنظران تعلیم وت ربیت و افراد مجرب در زمینه تربیت اشاره و تصریح کرد: اگر ایدهها، روشها و تجربههای مفید حوزههای علمیه در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و دستگاه تعلیم و تربیت از طریق معلمان، مدیران و مربیان پرورشی این تجارب و ایدهها را به دانشآموزان انتقال دهد، قطعاً در رسیدن به اهداف تربیت دینی موفق خواهیم شد.
نماینده ولیفقیه در لرستان افزود: ما بهدنبال تربیت دانش آموزانی هستیم که در تراز جمهوری اسلامی باشند و رسالت انقلاب و نظام اسلامی را دنبال کنند.
آیتالله میرعمادی اضافه کرد: تربیت دانشآموزان انقلابی و ولایی براساس مبانی دینی، قرآن و عترت لازمهاش همکاری بین حوزههای علمیه و آموزش و پرورش است.
وی در پایان به متولیان کمیته همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش توصیه کرد تا به مسائل تربیتی اهتمام و توجه داشته باشند و با برنامه در این گردهمایی حاضر شوند و با ایدهها، برنامهها و خلاقیت خود بر غنای فعالیتهای تربیتی و دینی دانشآموزان بیافزایند .
گودرز کریمیفر، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم در این دیدار به تعامل و همکاری دستگاه تعلیم و تربیت با ائمه جمعه و جماعات اشاره کرد و گفت: تحقق اهداف تربیتی سند تحول بنیادین یکیاز اولویتهای مهم آموزش و پرورش است و ظرفیت حوزههای علمیه عنصر مهمی است که ما را در رسیدن به این هدف یاری خواهد کرد .
وی تربیت را نیمی از اهداف آموزش و پرورش برشمرد و افزود: برنامههای آموزشی هم اگر با رویکرد تربیتی دنبال شوند سریعتر و بهتر ما را به اهداف میرسانند .
وی در ادامه با تقدیر از حمایتهای نماینده ولی فقیه در اسیتان لرستان گفت: دغدغه و توجه نماینده ولیفقیه در استان لرستان نسبت به مسائل تعلیم و تربیت مشوق خوبی برای متولیان آموزش و پرورش است.
∎
آیتالله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولیفقیه در استان لرستان شامگاه سهشنبه، 16 شهریورماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در رابطه با این گردهمایی، گفت: تربیت را فرایندی برشمرد که در درازمدت با همکاری عوامل مختلف و طی کردن روندو مراحل گوناگون حاصل می شود و گفت: تربیت محصول همکاری، همفکری و هماهنگی بین عوامل تاثیرگذار بر متربی است.
وی با بیان اینکه چنین نیست که تربیت با یک فرد یا یک کتاب یا یک اشاره حاصل شود، در تشریح این مسئله به اثرات مخرب اختلاف والدین بر تربیت فرزند اشاره کرد و ادامه داد: نمیتوان انتظار داشت که با وجود اختلافات بین پدر و مادر تربیت درستی برای فرزندان حاصل شود.
امام جمعه خرمآباد تاثیر این هماهنگی را به محیط مدرسه هم تعمیم داد و تاکید کرد: اگر بخواهیم مدرسه در تربیت دانشآموزان موفق عمل کند، لازمه این کار هماهنگی بین عوامل تاثیرگذار بر تربیت دانشآموزان است .
وی در ادامه در بیان عوامل تاثیرگذار تربیت در محیط مدرسه به معلم، مدیر، امام جماعت و مبلّغ دینی، صاحبنظران تعلیم وت ربیت و افراد مجرب در زمینه تربیت اشاره و تصریح کرد: اگر ایدهها، روشها و تجربههای مفید حوزههای علمیه در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و دستگاه تعلیم و تربیت از طریق معلمان، مدیران و مربیان پرورشی این تجارب و ایدهها را به دانشآموزان انتقال دهد، قطعاً در رسیدن به اهداف تربیت دینی موفق خواهیم شد.
نماینده ولیفقیه در لرستان افزود: ما بهدنبال تربیت دانش آموزانی هستیم که در تراز جمهوری اسلامی باشند و رسالت انقلاب و نظام اسلامی را دنبال کنند.
آیتالله میرعمادی اضافه کرد: تربیت دانشآموزان انقلابی و ولایی براساس مبانی دینی، قرآن و عترت لازمهاش همکاری بین حوزههای علمیه و آموزش و پرورش است.
وی در پایان به متولیان کمیته همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش توصیه کرد تا به مسائل تربیتی اهتمام و توجه داشته باشند و با برنامه در این گردهمایی حاضر شوند و با ایدهها، برنامهها و خلاقیت خود بر غنای فعالیتهای تربیتی و دینی دانشآموزان بیافزایند .
گودرز کریمیفر، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم در این دیدار به تعامل و همکاری دستگاه تعلیم و تربیت با ائمه جمعه و جماعات اشاره کرد و گفت: تحقق اهداف تربیتی سند تحول بنیادین یکیاز اولویتهای مهم آموزش و پرورش است و ظرفیت حوزههای علمیه عنصر مهمی است که ما را در رسیدن به این هدف یاری خواهد کرد .
وی تربیت را نیمی از اهداف آموزش و پرورش برشمرد و افزود: برنامههای آموزشی هم اگر با رویکرد تربیتی دنبال شوند سریعتر و بهتر ما را به اهداف میرسانند .
وی در ادامه با تقدیر از حمایتهای نماینده ولی فقیه در اسیتان لرستان گفت: دغدغه و توجه نماینده ولیفقیه در استان لرستان نسبت به مسائل تعلیم و تربیت مشوق خوبی برای متولیان آموزش و پرورش است.