شناسهٔ خبر: 15114984 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

معاون پرورشی فرهنگی وزیر:

نقش همه معلم ها نقش تربیتی است

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: نقش همه معلم ها نقش تربیتی است و ما گاهی از معلم ریاضی بیش از معلم تربیتی درباره اخلاق می آموزیم.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حمیدرضا کفاش که امروز دوشنبه 15 شهریور در جلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان هشتمین دوره مجلس دانش آموزی شرکت کرده بود به پرسشهای آنها در خصوص مسائل مختلف نظام تعلیم و تربیت پاسخ گفت. وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اهمیت فعالیتهای پرورشی در نظام تعلیم و تربیت و لزوم توجه بیشتر به این بخش مهم از سیستم آموزش و پرورش گفت: تربیت غایت نظام آموزش و پرورش است؛ یعنی خروجی نظام آموزش و پرورش بخواهیم یا نخواهیم فردی است که تربیت یافته است . معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این شکی نیست که هدف از آموزش تربیت است و همه انبیای الهی و شخصتیتهای بزرگ نظام همیشه این دغدغه را داشتند لذا من معتقدم نقش همه معلم ها نقش تربیتی است. گاه ما از معلم ریاضی بیش از معلم تربیتی درباره اخلاق می آموزیم و به نظر من جریان تربیت در آموزش و پرورش باید گسترده تر شود. کفاش با اشاره به تحولات ایجاد شده در فعالیتهای پرورشی طی سالهای اخیر گفت: فعالیتهای پرورشی در سه سال اخیر دستخوش تغییرات بسیاری بوده و رو به رشد است. مثلا در بخش قرآنی شما امسال در برگزاری مسابقات قرآنی در استان فارس غوغا کردید و کل استان بسیج شده بود تا از نخبگان قرآنی تقدیر کند. در فعالیتهای فرهنگی هنری امسال در باغرود نیشابور شاهد گردهمایی باشکوهی از دانش آموزان نخبه فرهنگی هنری بودیم . وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی در برنامه های پرورشی شاهد رشد خوبی در این سالها بودیم اما باز هم ضرورت توجه به این بخش احساس می شود. سومین روز از مراسم افتتاحیه هشتمین دوره مجلس دانش آموزی امروز با حضور کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، مسئولان سازمان دانش آموزی و جمعی از مدیران وزارتخانه در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است. این مراسم شامگاه امروز دوشنبه 15 شهریور بعد از تعیین سند مجلس هشتم به کار خود پایان می دهد.