شناسهٔ خبر: 15114265 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فرماندار بویراحمد:

99 درصد دستگاه‌های پخت نان کهگیلویه و بویراحمد غیر استاندارد هستند/ عدم رعایت بهداشت در نانوایی‌های یاسوج

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری بویراحمد با بیان اینکه نانوایی‌های یاسوج بهداشت را رعایت نمی‌کنند، گفت: متأسفانه 99 درصد دستگاه‌های پخت نان استان غیر استاندارد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید کرامت‌الله فرج‌زاده ظهر امروز در دادگاه تجدید نظر 135 نانوایی متخلف شهرستان بویراحمد با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور مدیران به منظور رفع مشکلات نانوایی‌های شهرستان برگزار کردیم، بیان داشت: سال گذشته با افت کیفیت نان مواجه بودیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری بویراحمد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بالا بردن کیفیت نان اذعان کرد: رطوبت در گندم و آرد تولیدی در کیفیت نان موثر است.

فرج‌زاده با بیان اینکه عکس‌هایی از کارخانه‌های فرآوری آرد داریم که کپک زده بودند، گفت: متأسفانه در برخی از واحدهای صنفی شاهد انجام برخی اقدامات خلاف صنف مذکور هستیم که با سلامت جامعه ارتباط دارند و باید به صورت جدی رسیدگی شوند.

وی ادامه داد: در بازدید از واحدهای خبازی در سطح شهر یاسوج بهداشت اصلاً رعایت نمی‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری بویراحمد با بیان اینکه بخشی از بی‌کیفیتی نان در استان به عدم دستگاه‌های استاندارد در نانوایی‌ها برمی‌گردد، گفت: در یاسوج یک نانوایی را به صورت پایلوت آماده کنیم که دستگاه استاندارد با نیروهای مجرب داشته باشند و طی برنامه‌ای مردم را به سمت استانداردسازی واحدهای تولیدی سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه با تعطیلی 135 واحد نانوایی مشکلات امنیتی در سطح شهرستان ایجاد می‌شود، بیان کرد: قطعاً باید با برنامه‌ای اصولی وضعیت کنونی نانوایی‌ها را تغییر دهیم.

فرج‌زاده در ادامه با بیان اینکه اتاق اصناف و صنعت و معدن وظایفی در قبال نانوایی‌ها دارند، گفت: وظیفه این دو نهاد سیاست‌گذاری بوده و رمانی که فردی متقاضی پروانه کسب است باید تأکید شود که استانداردها را رعایت کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری بویراحمد در پایان با بیان اینکه بی‌کیفیتی نان به دستگاه‌های غیراستاندارد برمی‌گردد، گفت: 99 درصد دستگاه‌های پخت نان که وارد استان می‌شوند غیر استاندارد هستند.

انتهای پیام/82011/ت30

نظر شما