شناسهٔ خبر: 68615437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت الله محفوظی درگذرسال‌ها خدمت به مکتب دین به تربیت طلاب پرداخت

قم- در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده: آیت الله محفوظی در محضر بزرگان دین پرورش یافت و در گذر سال‌ها خدمت به مکتب اهل بیت علیهم‌السلام به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت الله عباس محفوظی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال مرجع عالیقدر مرحوم آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ عباس محفوظی رضوان‌الله‌علیه، عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تألم و تأثر گردید.

آن شخصیت برجسته در محضر بزرگانی چون حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی اعلی‌الله مقامهم پرورش یافت و در گذر سال‌ها خدمت به مکتب اهل بیت علیهم‌السلام به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.

ایشان در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی یار و یاور امام راحل عظیم الشأن قدس سره بودند و در مجاهدت برای پیروزی نهضت اسلامی رنج تبعید را به جان خریدند.

آن یار صدیق امام خمینی قدس سره و رهبر معظم انقلاب علاوه بر درس و بحث و تألیفات، اقدامات ماندگاری نیز در امور خیریه و تأسیس مدارس علمیه داشتند و در ادوار مختلف در میدان‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقشی مؤثر ایفا کردند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت آن فقیه پارسا و جلیل القدر را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان گیلان و شهر رودسر و همه ارادتمندان، مقلدان و بازماندگان آن فقید سعید تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال، علو درجات و رضوان الهی برای ایشان و صبر و اجر را برای خاندان مکرمشان مسئلت دارد.

نظر شما