شناسهٔ خبر: 15109221 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

آسوشیتدپرس گزارش داد:

پایان کار داعش در مرزهای ترکیه و سوریه

گزارش ها حاکی است آخرین مناطق تحت کنترل داعش در مرز سوریه و ترکیه از کنترل این گروه تروریستی خارج شده است.

صاحب‌خبر -

نیروهای ترکیه و گروه های مسلح سوری وابسته به آنکارا آخرین مناطق در مرز سوریه و ترکیه را از کنترل داعش خارج کرده ‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: این روزها خبرهای خوشی از سوریه به گوش می رسد. به گزارش گروه موسوم به دیده‌ بان حقوق بشر سوریه -وابسته به مخالفان سوری-و نخست وزیر ترکیه، نیروهای ترکیه و گروه های مسلح سوری وابسته به آنکارا آخرین مناطق در مرز سوریه و ترکیه را از کنترل داعش خارج کرده ‌اند.

این در حالی است که نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی حملات هوایی در شمال حلب مناطقی را که از دست داده بودند، بار دیگر بازپس گرفتند.

«بینالی ییلدریم» نخست‌ وزیر ترکیه که در شهر «دیاربکر» در جنوب شرق ترکیه به سر می ‌برد، گفت: «امنیت، کاملا به 91 کیلومتر (57 مایل) خط مرزی از شهر «اعزاز» تا «جرابلس» بازگشته است. همه سازمان ‌های تروریستی عقب رانده شده ‌اند. آنها رفته اند.»

در این عملیات، مسیر تدارکاتی داعش برای جابجایی تروریست های خارجی، سلاح و مهمات مسدود شد.

گروه موسوم به دیده‌ بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گزارش داد داعش پس از این شکست در روستاهای مرزی، دیگر قادر به ارتباط با «جهان خارج» نیست.

به گزارش این گروه، گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه با پشتیبانی تانک ‌ها و هواپیماهای جنگی ترکیه، داعش را مجبور کرده ‌اند از چندین روستای مرزی خارج شود و این روستاها در اختیار نیروهای ضد‌داعش قرار گرفته است.

دیده ‌بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد نیروهای ترکیه و معارضان سوری در این عملیات به حضور داعش در مرز سوریه و ترکیه پایان دادند.

داعش از مرز ترکیه برای جذب نیرو و انتقال تجهیزات استفاده می کرد. این گروه حتی پیش از اعلام خلافت ادعایی خود در ژوئن 2014 مناطق مرزی را اشغال کرده بود.

این گروه تروریستی که مناطقی از سوریه و عراق را تحت کنترل دارد، اکنون از همه طرف تحت محاصره قرار گرفته است.

شکست اخیر داعش در مرز ترکیه در پی مجموعه ای از شکست های این گروه از جمله در شهر مرکزی «فلوجه» عراق و «منبج» در شمال سوریه رخ داده است.

ترکیه از شنبه تانک‌ های جدید خود را از جبهه ‌ای جدید به خاک سوریه وارد کرده است.

آنکارا از اواخر اوت عملیات «سپر فرات» را در خاک سوریه آغاز کرده که هدفش مقابله با نیروهای کرد در این منطقه و همچنین مقابله با داعش اعلام شده است.

نظر شما