شناسهٔ خبر: 15095538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش ترکیه در حال پاکسازی داعش در مرز سوریه

آنکارا – ایرنا – همزمان با شروع مرحله دوم عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در شمال سوریه که از ظهر روز گذشته با ورود تانک های ترکیه به شهر الراعی سوریه آغاز شد، بخش قابل توجهی از مرز دو کشور که در اختیار داعش بود به کنترل ارتش ترکیه در آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اولین مرحله عملیات ترکیه با ورود تانکها و توپخانه این کشور به شهر مرزی جرابلس سوریه آغاز شده بود.
ترکیه می خواهد خط بین جرابلس تا اعزاز سوریه را که در کنترل گروه تروریستی – تکفیری داعش است به دست گرفته تا از این طریق داعش را از مرزهای این کشور دور کند.
روز گذشته با شروع مرحل دوم عملیات برون مرزی و ورود تانکهای ترکیه به چوبانبی – الراعی سوری و محول شدن کنترل 12 روستای وابسته به این شهر مرزی به نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه، برای کنترل خط مرزی بین جرابلس – اعزاز فقط 12 کیلومتر مانده است.
خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع نظامی گزارش داد که عملیات برای تصرف 12 کیلومتر باقیمانده نیز به سرعت ادامه دارد و با این عملیات داعش امروز از نوار مرزی بین جرابلس – اعزاز به کلی پاکسازی خواهد شد.
پبشتر اعلام شده بود که 64 روستای جرابلس پاکسازی و به کنترل ارتش آزاد سوریه در آمده است.
همزمان با شروع مرحله دوم عملیات که رسانه های ترکیه از آن به عنوان گشوده شدن جبهه دوم در عملیات سپرفرات ذکر کرده اند.
ارتش ترکیه ساعتی پیش اعلام کرد که جنگنده های اف 16 این کشور شب گذشته سه هدف را در داخل خاک سوریه بمباران کرده اند. این عملیات با همراهی نیروی ائتلاف بین المللی ضد داعش به وقت محلی در ساعت 23.29 – 21.51 صورت گرفته و گفته شده است که جنگنده های ترکیه سالم به پایگاههای خود بازگشته اند.
عملیات سپرفرات ارتش ترکیه 24 اوت گذشته شروع شده است. وسعت عملیات در طول مرزی به عرض حدود 90 کیلومتر و به عمق 40 کیلومتر اعلام شده و گفته می شود تاکنون حدود 60 درصد این منطقه به کنترل ارتش ترکیه در آمده است.
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه که امروز در شهر دیاربکر ترکیه بسته اقتصادی جدید دولت خود برای بازسازی منطقه را اعلام می کرد، مدعی شد: عملیات ترکیه به همین اندازه که مبارزه با تروریسم و رفع تهدیدات امنیتی ترکیه است، برای تامین و حفظ یکپارچکی سوریه نیز می باشد.
او با تاکید بر اینکه ترکیه هیچ مشکلی با کردها ندارد و هدفش تروریست ها می باشد، گفت: مبارزه ترکیه با تروریسم در چارچوب قانون با قوت ادامه خواهد یافت.
خاورم/2011**1144

نظر شما