شناسهٔ خبر: 15016479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

خلف المفتاح:

ایران سینمای خود را سلاح مقاومت در برابر غرب قرار داده است

فارس

معاون سابق وزیر اطلاع‌رسانی سوریه گفت: از جمله دلایل موفقیت ایران اراده ملت آن برای رسیدن به خودکفایی است تا جایی که سینمای خود را سلاح مقاومت در برابر غرب قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «خلف المفتاح» عضو شورای رهبری حزب عربی سوسیالیستی بعث سوریه و معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت: تلاش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مسائل واقعی بشردوستانه در قالب برگزاری جشنواره فیلم مقاومت جای بسی تقدیر است.

وی افزود: ایران با برگزاری این جشنواره ثابت می‌کند که حمایت از مقاومت و آزادی بشریت و اراده ملت‌ها تنها با قدرت سلاح امکان‌پذیر نیست بلکه به قدرت نرم نیز همچون در زمینه‌های هنر، رسانه و فرهنگ نیز نیاز است.

این مقام سابق سوریه گفت: جشنواره فیلم مقاومت فرصتی برای ارائه چهره واقعی مقاومت و تفکیک آن از تروریسم است آن هم زمانی که رسانه‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، در راستای ترویج اندیشه‌های تکفیری، تروریست‌ها را صاحبان یک قضیه و رزمندگان مدافع حقوق بشر و آزادی را تروریست می‌خوانند.

المفتاح ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم مقاومت فرصتی برای شناخت کامل مردم منطقه از مسائل، دغدغه ها، فرهنگ و دستاوردهای کشورهای مختلفشان در قالب آثار سینمایی یا فیلم کوتاه از بیش از یکصد کشور جهان است.

این مقام سابق سوری گفت: با وجود اینکه ایران طی چند دهه با تحریم‌های مختلف و دشوارهای اقتصادی روبرو بوده اما به خوبی توانسته در زمینه‌های مختلف و حتی فرهنگی ممتاز عمل کرده و حضور بزرگی در عرصه جهانی سینما داشته باشد.

وی تاکید کرد: از جمله دلایل موفقیت ایران اراده ملت آن و ایمانشان به توانمندی‌های خود برای رسیدن به خودکفایی است تا جایی که سینمای خود را سلاح مقاومت در برابر سینمای غربی قرار دادند.

المفتاح با اشاره به نقش بزرگ سینمای غربی در تحریف افکار عمومی جهان از طریق نفوذ به داخل همه جوامع گفت: سینمای آمریکا در اصل یکی از ابزارهای سیاسی مهم این کشور برای تظاهر به دفاع غرب از حقوق مستضعفین است.

وی افزود: امروز رسانه‌های آمریکا تحت سیطره صهیونیست جهانی است که دشمن بشریت و آزادی‌هاست و رژیم آنها بر مبنای اشغالگری و چپاول سرزمین دیگران ایجاد شده است.

معاون سابق وزیر اطلاع رسانی سوریه بر اهمیت گسترش فعالیت‌های فرهنگی مشابه جشنواره فیلم مقاومت گفت: دشمنان از طریق ماشین رسانه‌ای خود امت مقاومت اسلامی را مردمی خلافکار نشان داده‌اند که راهی جز توسل به زور و خشونت برای دفاع از خویشتن ندارد و جشنواره فیلم مقاومت ثابت می‌کند که مقاومت برای دفاع از حق و حقیقت و افتخاری برای صاحبان آن است.

ایران در همه زمینه ها فرهنگ واقعی مقاومت را تقویت می کند

«سلمان شبیب»، عضو دفتر سیاسی و مسئول روابط خارجی حزب الشعب سوریه، جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را پدیده سینمایی مهمی توصیف و تاکید کرد: برگزاری این جشنواره در ایران که حامی اصلی جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم و اشغالگری اسرائیل است، جای تقدیر دارد.

وی وظیفه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت را آشکار ساختن مفهوم مقاومت و تاکید بر اولویت قضیه فلسطین و مبارزه با تروریسم برای امت اسلامی خواند و گفت: سینماگران و هنرمندانی که به مقاومت ایمان دارند با ارسال آثار خود از سراسر جهان و نه تنها منطقه به جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، حقایق و اندیشه‌های مقاومت و برحق بودن مسائل جبهه مقاومت را در قالب فیلم و عکس روشن کرده‌اند.

شبیب در پایان سخنان خود از تلاش جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ حقیقی مقاومت در همه زمینه‌ها تقدیر کرد و گفت: آثار سینمایی در عصر کنونی مهم‌ترین ابزار برای رساندن اندیشه‌های ما به جهانیان به دور از هر گونه تزویر و تحریف است و برگزاری جشنواره فیلم مقاومت بهترین گواه این موضوع است.

منبع: فارس

نظر شما