شناسهٔ خبر: 14992374 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هنرمندان سوری در گفت‌وگو با فارس مطرح کردند

جشنواره فیلم مقاومت فریاد حق‌طلبی است/ لزوم انتقال فرهنگ مقاومت به نسل‌ بعد

هنرمندان سوری، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تهران را حرکتی بی‌نظیر در دفاع از حق مظلوم در برابر قدرت‌های استعمارگر در جهان توصیف و تاکید کردند اندیشه‌های مقاومت با هنر، شفاف و ماندگار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

هنرمندان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق شرکت سینماگران و فیلمسازان از همه کشورهای جهان در جشنواره فیلم مقاومت را نشانه سطح بالای عملکرد جشنواره توصیف کردند.

جشنواره فیلم مقاومت حرکتی در تقویت مبارزه عقیدتی جبهه مقاومت است

«احمد الاسود» شاعر سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت را انگیزه‌ای برای هنرمندان حامل اندیشه‌های مقاومت خواند و گفت: چنین حرکتی تشویقی برای مبارزه عقیدتی آنها می‌شود.

وی تلاش برای گسترش فرهنگ مقاومت تا نسل‌های آتی را امری مقدس خواند و گفت: نسل جدید چشمان خود را به روی دنیایی باز کرده که در آن قوی، حق ضعیف را می‌خورد و جنگ منطقه‌ای بزرگی توسط استعمارگران به راه افتاده که به دنبال نابودی کشور و ملت مقاوم سوریه و یمن است.

شاعر سوری با بیان اینکه فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره حامل پیام‌های قوی برای جهانیان است، گفت: ما در شرایط کنونی نیاز مبرمی به نشان دادن حقایق مسائل مربوط به جبهه مقاومت داریم و از جمهوری اسلامی ایران برای تدارک این جشنواره و توجه به چنین اقدامات درست در راستای دفاع از سرزمین‌های اسلامی قدردانی می‌کنیم.

جشنواره فیلم مقاومت فریاد حق طلبی است

از سوی دیگر «نضال دیب»، روزنامه نگار و کاریکاتوریست مشهور سوری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره فیلم مقاومت که به مسائل وطن و دغدغه ملت‌های زیر یوغ قدرت‌های استعمارگر مستبد در جهان اهمیت می‌دهد، فریاد حق طلبی است که باید در کنار آن بایستیم و به همه طرق و اشکال از آن حمایت کنیم.

وی سینما را از مهم‌ترین ابزارهای بیان دقیق و درست مضمون مقاومت خواند و گفت: جشنواره فیلم مقاومت در ایران یکی از مهم‌ترین مناسبت‌هایی است که تاریخ مقاومت را به شکلی معتبر مستند سازی می‌کند و در راستای تکمیل دیگر جشنواره‌های بین المللی در این زمینه است.

دیب، مقاومت را دین آزادی‌خواهی در همه جهان توصیف کرد و گفت: همه شرافتمندان در هر سرزمینی که باشند به زبان مقاومت ایمان دارند چون در برابر هر قدرت استعمار و اشغالگر کینه توزی، بدون هیچ واهمه‌ای می‌ایستد.

این روزنامه نگار سوری تصریح کرد: هنگامی که هر هنرمند مبارزی می‌تواند که جایی برای ارائه کارهای خود در زمینه مقاومت داشته باشند در حقیقت با مبارزان جبهه‌های نبرد نظامی شریک است.

وی ایران را رکن اصلی جبهه مقاومت توصیف کرد و گفت:  جشنواره فیلم مقاومت به جوامع و ملل مختلف همه واقعیت‌هایی را به تصویر کشیده و معرفی می‌کند که به دلیل سانسور رسانه‌ای برخی کشورهای غربی و تحریف‌های آنها شفاف بیان نمی‌شود.

جشنواره فیلم مقاومت فرصتی بزرگ برای نسل جوانی است

«احمد القطریب»، دیگر هنرمند سوری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تهران را حرکتی بی نظیر و ضروری در بحبوحه تحولات منطقه و جهان توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم مقاومت حامل اندیشه‌های واقعی و منطقی مقاومت و جبهه مقاومت است، گفت: سوریه، ایران و همه کشورهای جبهه مقاومت بهای سنگینی برای مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبندی به قضیه فلسطین و مبارزه با همه اشکال تروریسم داده‌اند.

القطریب مشارکت گسترده در جشنواره فیلم مقاومت را منعکس کننده میزان اعتبار این جشنواره خواند و گفت: اهمیت جشنواره مذکور به این دلیل است که به فیلم‌های مستند و کوتاهی که حامل اندیشه‌های مقاومت هستند نیز اجازه شرکت در آن داده شده و این مساله‌ای مهم و فرصتی بزرگ برای نسل جوانی است که همزمان از اندیشه‌های سینمایی و مبارزاتی برخوردارند و از طریق ساخت فیلم دیدگاه سیاسی و اندیشه مقاومت را به تصویر می‌کشند.

هنرمند سوری در پایان سخنان خود ضمن ابراز امیدواری به مشارکت در دور آتی برگزاری این جشنواره گفت: از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این جشنواره عظیم و تشویق جوانان و سینماگران جبهه مقاومت قدردانی می کنیم.

به احترام ایران و جشنواره فیلم مقاومت کلاه از سر برمی‌داریم

«احمد رافع»، هنرپیشه فلسطینی-سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که تهران از طریق برگزاری جشنواره فیلم مقاومت توانست اعتبار بالای مقاومت واقعی را به طور کاملا شفاف به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه فیلم‌های مقاومت اعتبار خود را از تمرکز بر قضیه فلسطین گرفته‌اند، گفت: بسیاری از کشورهای عربی قضیه فلسطین را فراموش کرده یا به فراموشی سپرده‌اند اما تهران و سوریه در مقام ارکان اصلی جبهه مقاومت هرگز قضیه فلسطین را از یاد نبرده و جشنواره کنونی فیلم مقاومت در تهران با فیلم‌های خود دفاع از فلسطین و قدس شریف را به تصویر می‌کشد.

رافع افزود: قضیه مهمی که همه جهانیان و منطقه به آن مشغولند و بخش بزرگی از فیلم‌های جشنواره به آن اختصاص دارد، قضیه مبارزه واقعی با تروریسم است و جشنواره مذکور، مدعیان حمل پرچم اسلام را که در واقع امر از اسلام واقعی دور هستند رسوا می‌کند.

این هنرپیشه سوری مشارکت گسترده بسیاری از کشورها در جشنواره فیلم مقاومت را شگفت انگیز خواند و گفت: آرزو داشتم یکی از حاضران در این جشنواره باشم و شرکت در آن برایم افتخاری است.

وی افزود: ما به احترام این جشنواره که حقیقت و قدرت جبهه مقاومت را به تصویر خواهد کشید کلاه از سر برمی‌داریم کما اینکه برای علاقه و احترام به کشور دوستمان ایران که حتی برای یک روز دست از مقاومت برنداشته کلاه از سر برمی داریم، ایرانی که تاج سر ماست و عشق به آن در رگ‌های ماست.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما