مرضیه نظری بعد از ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابل، اظهار کرد: کودکانی که دارای هوش عادی بوده و در مدارس عادی تحصیل میکنند اما در یادگیری درسهایی ازجمله ریاضی، دیکته و خواندن مشکل دارند، سیستم عصبی و مغزی آنها دارای مشکل است.
وی با اشاره به اینکه این دانشآموزان شامل کودکان بیشفعال، رفتاری، یکپارچگی حسی و حرکتی و ضعف عملکرد نهایی در یادگیری هستند، افزود: اختلالات یادگیری این افراد که دامنه تمرکز آنها پایین است، با امکانات آموزشی مدارس و معلم خصوصی قابل جبران نیست.
مدیر مرکز اختلالات یادگیری کوشا بابل با اشاره به کلنگزنی مرکز اختلالات یادگیری مرحومه طوبی مجیدایی در این شهرستان، گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 830 متر مربع از سوی آموزش و پرورش در اختیار خیر محمد تقی عباسپور قرار گرفت که با اعتبار 350 میلیون تومان به مدت 18 ماه احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار میگیرد.
نظری تصریح کرد: سه مرکز اختلالات با پنج معلم متخصص و 250 مربی در بابل فعالیت داشته و ماهانه 100 دانشآموز از خدمات درمانی آن استفاده میکنند که با احداث مرکز جدید، ظرفیت زیر پوشش قرار دادن جامعه هدف در مازندران نیز وجود دارد.
وی در پایان با اشاره به اینکه کودکان مراکز اختلالات در برخی زمینهها از هوش سرشاری برخوردار هستند، گفت: در سال گذشته در بخش قرآن و احکام، 14 نفر مقامآور کشوری بودند و سه نفر از دانشآموزان این مراکز نیز در بخش آمادگی جسمانی و شطرنج مقام نخست را کسب کردند.
انتهای پیام/86009/آ ۲۰/
∎