شناسهٔ خبر: 14982877 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

قدمی در گفت و گو با پانا:

توزیع قرآن با خط بریل حضور دانش آموزان در مسابقات را افزایش داد

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سال تحصیلی جدید مراکز اختلال یادگیری به 600 مرکز افزایش می یابد البته هدف ما این است که در هر منطقه آموزشی یک مرکز تاسیس شود .

صاحب‌خبر -

مجید قدمی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت : در سال تحصیلی جدید همه فعالیت های گذشته آموزش و پرورش استثنایی را تقویت خواهیم کرد و علاوه بر آن چندین طرح را در دست اقدام داریم که می توان به موضوع خدمات حمایتی نظیر سرویس ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه پرداخت.


وی افزود : کتاب های درسی دانش آموزان استثنایی به موقع و در قبل از شروع سال تحصیلی توزیع خواهد شد کار ویژه ما باید در حوزه تاسیس مراکز ویژه اختلالات یادگیری باشد که اگر سازمان مدارس غیر دولتی مجوز های تاسیس را زودتر صادر کند تعداد مراکز ما به بیش از 600 مرکز افزایش می یابد اکنون تعداد آنها زیر 500 مرکز در سراسر کشور است .


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هدف گذاری ما این است در هر منطقه آموزشی تاسیس یک مراکز اختلالات یادگیری داشته باشیم که تقریبا رقم آن 750 مرکز در سراسر کشور و به نوعی کیفیت بخشی و پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان است .


وی خاطر نشان کرد: سه تست شخصیت ، هوش و اوتیسیم بومی سازی شده است و به طور آزمایشی در برخی مدارس اجرا شده که این تست ها گسترش خواهد یافت .


قدمی یادآورشد : حدود 6 میلیارد تومان برای مسابقات فرهنگی و ورزشی در تابستان سال جاری هزینه شده است و اقدامهایی نظیر توزیع قرآن های خط بریل که سال گذشته 150 جلد آن توسط اداره کل قرآن، عترت و نماز و معاونت پرورشی و فرهنگی در مدارس استثنایی توزیع شد از اقدامات ما بوده که ادامه می یابد.


وی تصریح کرد: قرآن های با خط بریل باعث شد تا تعداد بیشتری از دانش آموزان در مسابقات قرآنی شرکت کنند امسال فعالیت های فرهنگی ، هنری و ورزشی ما نسبت به 2 سال گذشته 2 برابر شده است .


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: به طور کلی در آموزش و پرورش استثنایی به دنبال آن هستیم تا موانع رسیدن علم و دانش به دانش آموزان را از بین ببریم اگر برای یک دانش آموز نیمه بینا لازم است تبلت تهیه شود آن را انجام می دهیم و نوار گویا و تا حد توان کتاب های غیر درسی را به خط بریل تبدیل می کنیم تا غیر از کتاب های درسی بتوانند از سایر دانش ها استفاده کنند .