شناسهٔ خبر: 14995313 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک:

نمایش توانمندی های برند ایرانی در نمایشگاه پوشاک ایران

تهران- ایرنا- دبیراتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: نمایشگاه پوشاک زمینه ای برای نمایش توانمندی های برند ایرانی است تا بتوانیم یک رقابت بین برند ایرانی و خارجی ایجاد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مهدی یکتا روز سه شنبه در نشست خبری چهارمین جشنواره پوشاک ایران اظهار داشت: نمایشگاه ایران مد نمایش توانمندی برندهای ایرانی و رقابت و زورآزمایی برندهای ایرانی و خارجی است چرا که تمام اجناسی که تحت عنوان برند خارجی فروخته می شود هیچ کدام دارای نمایندگی رسمی نیستند و در محلی غیر از محل تولید برند اصلی تولید می شود.
وی ادامه داد:یکی از مشکلات عمده ای که در بخش پوشاک وجود داشته است عدم ارتباط مستقیم میان بخش تولید و توزیع بود که تلاش کردیم با برگزاری این نمایشگاه ها این مشکل را حل کنیم و در کنار تقویت ارتباطات میان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نگاهی نیز به موضوع صادرات خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد: 25 نقطه جغرافیایی که بازارهای اصلی فروش پوشاک هستند تا کنون شناسایی شده و تیم هایی به این مناطق اعزام شدند و 6500 واحد صنفی که مستعد توزیع پوشاک برند ایرانی هستند را شناسایی کردیم و تقریبا می توان گفت بانک اطلاعاتی خوبی تهیه شد و از آنها برای شرکت در نمایشگاه دعوت شده است.
یکتا افزود: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم بحثی را در وزارت صنعت مبنی بر نظام مند کردن سیستم پوشاک داشتیم چرا که در گذشته کسی نمی توانست تفاوت لباس های وارداتی قاچاق و لباس هایی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود را شناسایی کند. خوشبختانه سیستم کدگذاری جامع توسط وزارت صنعت اجرایی شد که در نمایشگاه ایران مد نیز اجرا خواهد شد به گونه ای که هر محصول یک کد انحصاری و قابل رهگیری خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه ها 45 شهر کشور با اعزام تیم های بازاریابی با هدف اطلاع رسانی و جذب سیستم خرده فروشی پوشاک در جریان کم و کیف چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران قرار گرفتند.
یکتا افزود: شهرهای شیراز،فومن،سمنان،قائمشهر،اردبیل،تنکابن ،کرمان، ساری،نجف آباد، رامسر، خرم آباد، لنگرود، اصفهان، لاهیجان،مشهد،رشت،بوشهر،انزلی، تبریز، چالوس، دامغان،ارومیه،خوی،بوشهر برخی از این شهرها می باشند.
وی بیان داشت: برندها باهدف ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی در این نمایشگاه حضور دارند.
چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران «ایران مُد»از 13 تا 16 شهریور ماه هر روز از ساعت 12 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران سالن 38B آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.
فراهنگ**9338**1823