به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان خبر؛ چهارمین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران با حضور تولید کنندگان، واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی و دست اندرکاران صنعت پوشاک کشور، از 13 تا 16 شهریور ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار میشود.
در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران که به همت اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و همراهی کارگروه ساماندهی مدو لباس کشور برگزار میشود، چندین شرکت و واحد تولیدی داخلی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرحها و رنگهای گوناگون و همچنین دستگاهها و تجهیزات تولید پوشاک و نوینترین طرحها و مدلهای طراحی و تولید پوشاک را در فضایی بالغ بر 4 هزار متر در معرض دید علاقه مندان قرار میدهند.
ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی، مهمترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.
پیرو مذاکرات اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با مسئولین مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران ( وابسته به مرکز مطالعات بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ) سیستم کدگذاری GS1 که معتبرترین و جامع ترین سیستم کدگذاری کالا در سرتاسر جهان بوده که در بیش از 112 کشور مورد استفاده می باشد ، برای اولین بار در این نمایشگاه بصورت آزمایشی ارائه خواهد شد.
براساس این گزارش دو اپلیکیشن خاص نمایشگاه طراحی شده که یکی از آنها برای غرفه داران و دیگری برای مراجعه کنندگان و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که غرفه داران با استفاده از این نرم افزار می توانند برای محصولات خود، شناسنامه یا کاتالوگ ایجاد کرده و بارکد آن را روی محصول الصاق کنند.
همچنین به هر غرفه نیز یک نماد QR CODE ارائه میشود که بر سردر غرفه نصب شده و اطلاعات مربوط به هر غرفه را در خود ذخیره میکند و در کاتالوگ محصولات نیز اطلاعاتی همچون مرجع سازنده، نام محصول، نوع، جنس، رنگ، دوخت و . . را میتوان ثبت کرد.
نرم افزار مخصوص مخاطبان به گونهای طراحی شده است که با مراجعه به غرفه و اسکن بارکد غرفه میتوانند کلیه اطلاعات محصولات را در گوشی خود مشاهده و ذخیره کنند. همچنین مشتریان میتوانند بارکد روی محصولات را با گوشی خود اسکن و از شرح جزئیات کاتالوگ ایجاد شده توسط غرفه دار مطلع شوند.
همچنین برای نخستین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاهها 45 شهر کشور با اعزام تیمهای بازاریابی با هدف اطلاع رسانی و جذب سیستم خرده فروشی پوشاک در جریان کم و کیف چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، چهارمین نمایشگاه پوشاک ایران «ایران مُد» از 13 تا 16 شهریور ماه هر روز از ساعت 12 تا 20 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران سالن 38B آماده بازدید علاقهمندان خواهد بود.