شناسهٔ خبر: 14977529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کاروکارگر | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه کاروکارگر استان همدان خبر داد:

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر ازمهارت آموختگان فنی وحرفه ای

صاحب‌خبر -

همدان – مریم قاسمی - خبرنگار کاروکارگر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در بازدید از روزنامه کاروکارگر ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروزه خدمات این سازمان به عنوان یکی از راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی، در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور بسیار نقش‌آفرین بوده است.
مهرابی گفت: امروزه سرمایه­ ی اصلی هر جامعه، نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است که به عنوان مؤلفه­ ی اصلی وکلید توسعه پايدار می­باشد.
مهرابی تعداد مهارت آموختگان سازمان فنی و حرفه ای که با مدرک این سازمان وارد بازار کار شدند و به اشتغال رسیدند را طبق مستندات سازمان تامین اجتماعی و سایر دستگاه ها تاکنون بیش از ۵ هزار نفر اعلام کرد.
مهرابی مستنداتی از تعداد افرادی که در حوزه اشتغال توسط دستگاه ها و سازمان های پذیرنده مهارت آموختگان فنی و حرفه ای دریافت شده است رااین طور اعلام کرد: اتاق اصناف همدان کبودرآهنگ فامنین ۲ هزار و ۹۸ نفر، کمیته امداد امام خمینی ۲هزار و ۲۲ نفر ، صندوق کارآفرینی امید ۵۲۰ نفر و اداره کل بهزیستی ۳۵۵ نفر، میراث فرهنگی ۱۰۱ نفر و اداره ارشاد ۱۰ نفر بوده است.
مهرابی بیان کرد: استان همدان در مقایسه با آموزش های ارائه شده در سال ۹۴ نسبت به کشور ۲۵ درصد رشد داشته است وهمچنین در بین استانهای مجاور بالاترین عملکرد آموزشی در سال ۹۴ را داشته ایم.
وی همچنین اعلام کرد در حوزه آموزش های روستایی تعداد روستاهای مورد هدف ۵ برابر کشور بوده وضریب نفوذ روستاهای استان نسبت به کشور ۴۵/۳ درصد وسرانه آموزشی ۸۵/۱درصد که دوبرابر کشور است.
وی اظهار داشت: تربیت نیروی کار در حد استانداردهای بین المللی بازار کار جهانی از ماموریت های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد
مهرابی اظهار کرد: آموزش، پژوهش، سنجش صلاحیت حرفه ای نیروی کار ، برگزاری المپیاد ملی مهارت ، توسعه و تقویت بخش خصوصی از جمله مهمترین ماموریت های فنی‌و‌حرفه‌ای است.
مهرابی با بیان اینکه ازابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون ۱۵ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۷۵ نفرساعت آموزش در مراکز دولتی ارائه شده است، اظهار کرد: در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز ۱۲ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۲۲۷ نفرساعت خدمات به متقاضیان ارائه شد.
وی با تأکید بر اینکه در مجموع ۲۷ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۱۰۲ نفر ساعت آموزش ارائه شده است، افزود: در کناراین آموزش‌ها، دانشگاه علمی کاربردی نیز ایجاد شده که دانشجویان این مراکز می‌توانند در آینده تکنسین‌های خوبی برای کشور باشند.
مهرابی افزود: در دولت تدبیر و امید تعداد۱۷۲ هزار و۲۳۰نفرسنجش صلاحیت حرفه ای انجام گرفته که دارندگان گواهینامه های مهارت میتوانند از مزایای آن استفاده نمایند و همچنین تعداد۱۳۴ استاندارد شغل و شایستگی تدوین شده است.
وی اظهار داشت: دراین دولت، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان موفق به کسب شش مدال طلا، سه مدال نقره، دومدال برنز و پانزده دیپلم افتخار در مسابقات ملی مهارت شد ودر سال ۹۴ جز پنج تیم اصلی کشور قرار گرفت و از سد استان های بزرگ گذشت.
مهرابی افزود: در دولت تدبیر و امید مراکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان رزن، بهار، کبودرآهنگ افتتاح و مرکز شهرستان فامنین برای اولین بار ایجاد شد و همچنین کارگاه های آسانسور،تعمیر ماشین های اداری،تست جوش، مدیریت مصرف آب و... در بخش دولتی توسط استاندار محترم و معاونین ایشان، نمایندگان و فرمانداران محترم افتتاح شد، همچنین مرکز شهرک بوعلی در همدان ومراکز بازارمحور دمق در شهرستان کبودرآهنگ، جعفریه در شهرستان تویسرکان، یادگار امام در شهرستان رزن، گل تپه در شهرستان کبودرآهنگ با همکاری بخش خصوصی راه اندازی ودر راستای عدالت آموزشی مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی اشاره نمود تعداد افراد بیمه شده با گواهینامه های مهارت فنی و حرفه ای تا پایان سال ۹۴ را در رشته های قالی بافی ۱۸۹۴۴  وصنعت ساختمان ۲۸۹۵۹ اعلام نمود.

 

نظر شما