شناسهٔ خبر: 14979422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خبر داد

ارائه 25 درصد آموزش‌های مهارتی در خراسان رضوی به مناطق محروم و روستایی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: 25 درصد آموزش‌های مهارتی ارائه شده در این استان طی سه سال اخیر مختص افراد آسیب‌دیده مناطق محروم و روستایی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، افشین رحیمی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در این اداره کل برگزار شد، بابیان اینکه محوری‌ترین برنامه فنی و حرفه‌ای، آموزش است، گفت: آموزش شامل دودسته از افراد جامعه است، افرادی که متقاضی ورود به بازار کار هستند و کسانی که به دنبال تثبیت شغلی می‌باشند.

وی افزود: در این مدت 422 هزار و 793 نفر در خراسان رضوی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در دولت یازدهم 18447 نفر دوره آموزش صنعت، 17117 نفر در دانشگاه، 9628 نفر در زندان، 8038 نفر در اصناف، 40349 نفر در دوره آموزش روستایی، 3322 نفر در دوره آسیب دیدگان اجتماعی، 112620 نفر در سایر بخش‌ها و 213272 نفر در آموزشگاه‌های آزاد آموزش‌های مهارتی را کسب کردند.

رحیمی آموزش در مناطق محروم، آموزش افراد آسیب‌دیده، زندانیان و نیز توجه به ارائه آموزش‌های مهارتی در بین بانوان را از سیاست‌های مورد تأکید دولت در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام و بیان کرد: ظرف سه سال اخیر 213 هزار و 272 نفر در دوره‌های آموزشگاه‌های آزاد در خراسان رضوی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از هر فردی برای ورود به بازار کار استعلامات لازم دریافت می‌شود، صلاحیت اخلاقی، بهداشتی و حرفه‌ای را از مهم‌ترین این موارد عنوان کرد  و افزود: تائید صلاحیت حرفه‌ای از طریق آزمون مسابقات ملی مهارت ازجمله وظایف اصلی فنی و حرفه‌ای در کنار آموزش فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ابراز کرد: 53.5 درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در طول سه سال اخیر به بانوان و 25 درصد نیز به سه گروه زندانیان، اقشار آسیب‌پذیر و روستائیان ارائه‌شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از 5 دستگاه اجرایی است که مجوز صادر می‌کند گفت: تاکنون 8 هزار و 969 مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادرشده که پیش‌بینی می‌شود این آمار به 12 هزار نفر برسد.

وی افزود: صدور کارت الکترونیکی در حوزه فنی و حرفه‌ای از اقدامات دولت بوده است که تاکنون برای 81 هزار و 686 نفر در این استان کارت صادرشده که این کارت‌ها ظرفیت 20 گواهینامه را دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به بهره‌برداری از طرح توسعه سالن آزمون الکترونیکی آموزش فنی و حرفه‌ای در مشهد در هفته دولت افزود: در این طرح ظرفیت برگزاری آزمون در هر نوبت از 38 نفر به 65 نفر و زمان انتظار کارآموزان برای شرکت در آزمون تئوری به‌عنوان یکی از مزایای اصلی این طرح افزایش می‌یابد.

رحیمی گفت: از آغاز فعالیت دولت تاکنون 476 هزار و 276 نفر در قالب صدور تائید صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد ارزیابی و سنجش قرارگرفته‌اند و برای 140 شغل جدید پروانه تأسیس صادر و 372 پروانه نیز تمدیدشده است.

رحیمی گفت: همچنین برای 140 شغل جدید پروانه تأسیس صادر و 372 پروانه نیز تمدیدشده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: سالانه در این استان برای چهار هزار نفر مجوزهای تائید صلاحیت حرفه‌ای صادر می‌شود که از سال 1392 تاکنون درمجموع 16 هزار گواهی تایید صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان صادرشده است.

انتهای پیام/3268/ن40/

نظر شما