شناسهٔ خبر: 15002655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

مديرکل فني و حرفه‌اي اردبيل:31 استاندارد برنامه‌هاي آموزشي و مهارتي تدوين شده است

صاحب‌خبر -

اردبيل –خبرنگار هدف و اقتصاد - مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان اردبيل گفت: استانداردنويسي 31 برنامه جديد فني و مهارتي در استان اردبيل به عنوان قطب توسعه برخي از مهارت‌ها مورد توجه و مدنظر قرار گرفته است.

پورقلي در جلسه شوراي هماهنگي ادارات زيرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اردبيل اظهار کرد: تعداد کارگاه‌هاي مهارت‌آموزي فني و حرفه‌اي استان اردبيل به 163 کارگاه و تعداد مراکز ثابت فني و حرفه‌اي نيز به 25 مرکز افزايش يافته است.

وي به فعاليت 258 مربي رسمي و پيماني فني و حرفه‌اي و ضرورت تبديل وضعيت نيروهاي حق‌التدريس به شرايط پيماني اشاره کرد و گفت: در استان اردبيل 187 آموزشگاه آزاد فني و حرفه‌اي نيز فعاليت مي‌کنند. مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان افزود: ‌در سه سال گذشته براي انجام تعهدات آموزشي ما در شيفت صبح تا 98 درصد فضا و ظرفيت آموزشي و مهارت‌آموزي خودمان را فعال کرديم.

پورقلي ضرورت ارتقاي کيفي و کمي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي را در شيفت عصر و نوبت دوم يادآور شد و تصريح کرد: اين ظرفيت تا 42 درصد فعال شده و در شش ماهه دوم امسال سعي مي‌کنيم تا از فضاي خالي براي تقويت شيفت‌هاي عصرگاهي استفاده کنيم که قطعاً تا 20 درصد اين ظرفيت قابل افزايش است.

وي با بيان اينکه ظرفيت آموزش مراکز دولتي در نوبت صبح دو ميليون و 664 نفر ساعت و در شيفت عصر يک ميليون و 825 هزار نفر ساعت است، بيان کرد: در مجموع ظرفيت آموزشي مراکز دولتي فني و حرفه‌اي بيش از چهار ميليون و 290 نفرساعت است.

پورقلي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه کرد: طي سال گذشته ما در مراکز آموزش دولتي و غيردولتي خود توانستيم به چهار ميليون و 460 هزار نفرساعت آموزش‌ها را ارائه کنيم که تعداد 18 هزار و 997 نفر از علاقمندان از اين آموزش‌ها استفاده کردند.

وي با بيان اينکه از اين تعداد بيش از دو ميليون و 280 هزار نفرساعت مربوط به آموزش مردان و يک ميليون و 740 هزار نفرساعت مربوط به آموزش دختران بوده است، ادامه داد: در سه ماهه اول امسال کل ساعات آموزشي ارائه شده 92 هزار و 700 نفر ساعت و براي بيش از پنج هزار نفر بوده است.

مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان اردبيل از استانداردنويسي براي 31 برنامه مهارتي براساس قطب‌بندي‌هاي استاني و منطقه‌اي خبر داد و گفت: ما موفق شديم در اين زمينه فعاليت‌هاي خوبي را با همراهي مسؤولان امر انجام دهيم.

نظر شما