تیننیوز| معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران از تبدیل 2 هزار دستگاه مینیبوس فرسوده به تاکسی خبر داد.
به گزاش تیننیوز، سیدمازیار حسینی با اشاره به این مطلب که 2هزار مینیبوس فرسوده تهران به تاکسی تبدیل میشوند، اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا امکانات و تسهیلات ناوگان اتوبوسرانی به نحوی توسعه پیدا کند که حداکثر تعداد شهروندان بتوانند به سرعت و سهولت به خدمات آن دسترسی داشته باشند و از این خدمات استفاده کنند.
وی در ادامه با اعلام اینکه اگر جایی مرتکب اشتباه شویم، قدرت پذیرش اشتباهات احتمالی و جبران آنها را داریم، خطاب به پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، تأکید کرد: البته باید سعی کنیم تا اشکالات و ایرادات را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم و به این منظور، ستاد هیچ تصمیمی را بدون حضور صف و مشورت با واحدهای عملیاتی، اتخاذ و اجرا نخواهد کرد و از طرفی، انتظار داریم صف نیز بدون اخذ تدابیر ستاد عمل نکند.
ورود اتوبوس های با سوخت L.P.G به ناوگان اتوبوسرانی
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه 15 اولویت برای ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در سال 95 احصاء شده که هر یک بهعنوان پروژهای دارای اهمیت، بایستی مدیریت شده و مورد توجه قرار گیرد، گفت: اولویت نخست، حذف دو هزار دستگاه مینیبوس صددرصد فرسوده تهران است که بهمنظور تبدیل این دو هزار مینیبوس به تاکسی، مجوزهای لازم را نیز دریافت کردهایم.
به گزارش روابطعمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، حسینی با بیان اینکه «تعداد اتوبوسهای جدید تککابین و این که قرار است وارد کدام خطوط اتوبوسرانی شوند و نیز تعداد اتوبوسهای جدید دوکابین و این که قرار است وارد کدام خطوط B.R.T شوند، اولویت بعدی اتوبوسرانی است، تصریح کرد: تعدیل پرسنل شرکت واحد از طریق ارائه تسهیلات تشویقی به متقاضیان یا انتقال آنها به بخش خصوصی، البته با جلب رضایت کامل ایشان و توجه ویژه به مسکن کارکنان این مجموعه از طریق حمایت از تعاونی مسکن این شرکت، دو اولویت ناوگان اتوبوسرانی در حوزه منابع انسانی است.
وی با تأکید بر این نکته که باید سطح عملکرد خطوط B.R.T را بهعنوان سامانهای کارآمد ارتقاء دهیم، بهنحوی که این بهبود کارکرد، برای مردمی که هر روز از این سامانه استفاده میکنند، محسوس و ملموس باشد، افزود: ورود اتوبوسهای با گاز طبیعی مایع یا L.P.G به ناوگان اتوبوسرانی که مسائل و مشکلات اتوبوسهای با گاز طبیعی فشرده یا C.N.G را ندارند و معرفی اَپهای شرکتواحد بهمنظور اطلاع عموم شهروندان و فراگیر کردن آن در سطح شهر و حتی هماهنگ کردن آن با اَپهای مترو و تاکسیرانی از دیگر اولویتهای ناوگان اتوبوسرانی است.
بازطراحی ایستگاههای اتوبوس و مترو با کمک ادبیات و فرهنگ
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه توسعه خطوط شبانه و راهاندازی این خطوط در مسیرهایی که به این امکان نیاز دارند، به موازات تقویت خطوط در مناطق کمتر برخوردار از این امکان، همچون مناطق غربی تهران، از اولویتهای توسعهای ناوگان اتوبوسرانی است، گفت: بازطراحی معماری ایستگاههای اتوبوس بهعنوان نمادهای شهری و تغییر نگاه به این ایستگاهها از یک سایهبان ساده صِرف به مکانی که مسافران زیر سقف آن احساس آرامش خاطر کنند و از توقف در آن به دلیل برخورداری از طراحی و ساختار مناسب، حس خوشآیندی داشته باشند را در دستور کار قرار داده ایم.
حسینی با بیان اینکه «ایستگاههای اتوبوس باید برای همه مسافران از جمله معلولان و جانبازان عزیز، مناسب سازی شده و از ایمنی کامل برخوردار باشند»، تصریح کرد: همانطور که محلههای قدیمی و مدرن شهر و مناطق جنوبی و شمالی شهر با یکدیگر تفاوت دارند، ایستگاهی که در محله ای قدیمی مانند پامنار بنا شده با ایستگاهی که در محله ای مدرن همچون شهرک قدس ساخته میشود و ایستگاهی که در میدان تجریش در شمالیترین نقطه تهران قرار دارد با ایستگاهی که در شهرری در جنوبیترین نقطه تهران واقع شده نیز باید متفاوت باشند.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از ادبیات و فرهنگ در سازههای حملونقلی را در اولویت قرار خواهیم داد، اضافه کرد: «گویاسازی رنگی» با استفاده از طیفی از رنگها در بازطراحی ایستگاهها و خطوط موجود اتوبوس، به موازات «پویاسازی فرهنگی» با الهام از فرهنگ فاخر و ادبیات غنی کشورمان، موضوعی است که آن را در طراحی خطوط و ایستگاه های جدید مترو نیز مورد توجه قرار خواهیم داد.
رانندگان اتوبوس الگوی سایر رانندگان هستند
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه احداث یا توسعه پایانههای اتوبوسرانی در نقاط شلوغ شهر مانند میدان تجریش و سرمایهگذاری در ساخت یا ساماندهی پایانههای اتوبوسرانی در نقاط مرکزی شهر همچون محدوده پارکشهر از اولویتهای مهم است،افزود: علاوه بر استفاده از مشارکت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی، با سرمایهگذاری این بخش در گسترش امکانات و تسهیلات حملونقل عمومی از جمله در حوزه اتوبوسرانی نیز با روی باز استقبال میکنیم.
حسینی با بیان اینکه «رانندگان اتوبوس باید به الگویی برای سایر رانندگان تبدیل شوند»، تصریح کرد: رفتار ترافیکی اتوبوسرانان بهعنوان آخرین و در عین حال مهم و تاثیرگذارترین اولویت در ناوگان اتوبوسرانی و در کل ناوگان حملونقل شهری دارند، موضوعی است که از طریق اقدامات فرهنگی همچون نصب برچسب در شیشه عقب اتوبوسها با طرح پرسش از شهروندان در مورد نحوه رانندگی اتوبوسرانان، میتواند بر روی رفتار رانندگان اتوبوس مؤثر باشد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه توسعه اتوبوسهای برقی، یک راهکار حملونقلی کارآمد و در عین حال دوستدار محیطزیست برای محدوده مرکزی تهران است که شورای شهر نیز نسبت به آن نظر مثبت دارد، خاطرنشان کرد: خط اتوبوس برقی در مرحله اول تا میدان شهداء ادامه مییآبد و در صورت آماده بودن شرایط مورد نیاز، تا میدان امام حسین (ع) نیز امتداد خواهد یافت.
∎
به گزاش تیننیوز، سیدمازیار حسینی با اشاره به این مطلب که 2هزار مینیبوس فرسوده تهران به تاکسی تبدیل میشوند، اظهار داشت: همه باید کمک کنیم تا امکانات و تسهیلات ناوگان اتوبوسرانی به نحوی توسعه پیدا کند که حداکثر تعداد شهروندان بتوانند به سرعت و سهولت به خدمات آن دسترسی داشته باشند و از این خدمات استفاده کنند.
وی در ادامه با اعلام اینکه اگر جایی مرتکب اشتباه شویم، قدرت پذیرش اشتباهات احتمالی و جبران آنها را داریم، خطاب به پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، تأکید کرد: البته باید سعی کنیم تا اشکالات و ایرادات را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم و به این منظور، ستاد هیچ تصمیمی را بدون حضور صف و مشورت با واحدهای عملیاتی، اتخاذ و اجرا نخواهد کرد و از طرفی، انتظار داریم صف نیز بدون اخذ تدابیر ستاد عمل نکند.
ورود اتوبوس های با سوخت L.P.G به ناوگان اتوبوسرانی
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه 15 اولویت برای ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در سال 95 احصاء شده که هر یک بهعنوان پروژهای دارای اهمیت، بایستی مدیریت شده و مورد توجه قرار گیرد، گفت: اولویت نخست، حذف دو هزار دستگاه مینیبوس صددرصد فرسوده تهران است که بهمنظور تبدیل این دو هزار مینیبوس به تاکسی، مجوزهای لازم را نیز دریافت کردهایم.
به گزارش روابطعمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، حسینی با بیان اینکه «تعداد اتوبوسهای جدید تککابین و این که قرار است وارد کدام خطوط اتوبوسرانی شوند و نیز تعداد اتوبوسهای جدید دوکابین و این که قرار است وارد کدام خطوط B.R.T شوند، اولویت بعدی اتوبوسرانی است، تصریح کرد: تعدیل پرسنل شرکت واحد از طریق ارائه تسهیلات تشویقی به متقاضیان یا انتقال آنها به بخش خصوصی، البته با جلب رضایت کامل ایشان و توجه ویژه به مسکن کارکنان این مجموعه از طریق حمایت از تعاونی مسکن این شرکت، دو اولویت ناوگان اتوبوسرانی در حوزه منابع انسانی است.
وی با تأکید بر این نکته که باید سطح عملکرد خطوط B.R.T را بهعنوان سامانهای کارآمد ارتقاء دهیم، بهنحوی که این بهبود کارکرد، برای مردمی که هر روز از این سامانه استفاده میکنند، محسوس و ملموس باشد، افزود: ورود اتوبوسهای با گاز طبیعی مایع یا L.P.G به ناوگان اتوبوسرانی که مسائل و مشکلات اتوبوسهای با گاز طبیعی فشرده یا C.N.G را ندارند و معرفی اَپهای شرکتواحد بهمنظور اطلاع عموم شهروندان و فراگیر کردن آن در سطح شهر و حتی هماهنگ کردن آن با اَپهای مترو و تاکسیرانی از دیگر اولویتهای ناوگان اتوبوسرانی است.
بازطراحی ایستگاههای اتوبوس و مترو با کمک ادبیات و فرهنگ
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه توسعه خطوط شبانه و راهاندازی این خطوط در مسیرهایی که به این امکان نیاز دارند، به موازات تقویت خطوط در مناطق کمتر برخوردار از این امکان، همچون مناطق غربی تهران، از اولویتهای توسعهای ناوگان اتوبوسرانی است، گفت: بازطراحی معماری ایستگاههای اتوبوس بهعنوان نمادهای شهری و تغییر نگاه به این ایستگاهها از یک سایهبان ساده صِرف به مکانی که مسافران زیر سقف آن احساس آرامش خاطر کنند و از توقف در آن به دلیل برخورداری از طراحی و ساختار مناسب، حس خوشآیندی داشته باشند را در دستور کار قرار داده ایم.
حسینی با بیان اینکه «ایستگاههای اتوبوس باید برای همه مسافران از جمله معلولان و جانبازان عزیز، مناسب سازی شده و از ایمنی کامل برخوردار باشند»، تصریح کرد: همانطور که محلههای قدیمی و مدرن شهر و مناطق جنوبی و شمالی شهر با یکدیگر تفاوت دارند، ایستگاهی که در محله ای قدیمی مانند پامنار بنا شده با ایستگاهی که در محله ای مدرن همچون شهرک قدس ساخته میشود و ایستگاهی که در میدان تجریش در شمالیترین نقطه تهران قرار دارد با ایستگاهی که در شهرری در جنوبیترین نقطه تهران واقع شده نیز باید متفاوت باشند.
وی با تأکید بر اینکه استفاده از ادبیات و فرهنگ در سازههای حملونقلی را در اولویت قرار خواهیم داد، اضافه کرد: «گویاسازی رنگی» با استفاده از طیفی از رنگها در بازطراحی ایستگاهها و خطوط موجود اتوبوس، به موازات «پویاسازی فرهنگی» با الهام از فرهنگ فاخر و ادبیات غنی کشورمان، موضوعی است که آن را در طراحی خطوط و ایستگاه های جدید مترو نیز مورد توجه قرار خواهیم داد.
رانندگان اتوبوس الگوی سایر رانندگان هستند
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه احداث یا توسعه پایانههای اتوبوسرانی در نقاط شلوغ شهر مانند میدان تجریش و سرمایهگذاری در ساخت یا ساماندهی پایانههای اتوبوسرانی در نقاط مرکزی شهر همچون محدوده پارکشهر از اولویتهای مهم است،افزود: علاوه بر استفاده از مشارکت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی، با سرمایهگذاری این بخش در گسترش امکانات و تسهیلات حملونقل عمومی از جمله در حوزه اتوبوسرانی نیز با روی باز استقبال میکنیم.
حسینی با بیان اینکه «رانندگان اتوبوس باید به الگویی برای سایر رانندگان تبدیل شوند»، تصریح کرد: رفتار ترافیکی اتوبوسرانان بهعنوان آخرین و در عین حال مهم و تاثیرگذارترین اولویت در ناوگان اتوبوسرانی و در کل ناوگان حملونقل شهری دارند، موضوعی است که از طریق اقدامات فرهنگی همچون نصب برچسب در شیشه عقب اتوبوسها با طرح پرسش از شهروندان در مورد نحوه رانندگی اتوبوسرانان، میتواند بر روی رفتار رانندگان اتوبوس مؤثر باشد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه توسعه اتوبوسهای برقی، یک راهکار حملونقلی کارآمد و در عین حال دوستدار محیطزیست برای محدوده مرکزی تهران است که شورای شهر نیز نسبت به آن نظر مثبت دارد، خاطرنشان کرد: خط اتوبوس برقی در مرحله اول تا میدان شهداء ادامه مییآبد و در صورت آماده بودن شرایط مورد نیاز، تا میدان امام حسین (ع) نیز امتداد خواهد یافت.
نظر شما