به گزارش «نسیم آنلاین»، مازیار حسینی افزود: همه باید کمک کنیم تا امکانات و تسهیلات ناوگان اتوبوسرانی به نحوی توسعه پیدا کند که حداکثر تعداد شهروندان بتوانند به سرعت و سهولت به خدمات آن دسترسی داشته باشند و از این خدمات استفاده کنند.
وی با اعلام این که اگر جایی مرتکب اشتباه شویم، قدرت پذیرش اشتباهات احتمالی مان و جبران آنها را داریم، خطاب به پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد تأکید کرد: البته باید سعی کنیم تا اشکالات و ایراداتمان را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم و به این منظور، ستاد هیچ تصمیمی را بدون حضور صف و مشورت با واحدهای عملیاتی، اتخاذ و اجرا نخواهد کرد و از طرفی، انتظار داریم صف نیز بدون اخذ تدابیر ستاد عمل نکند.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که 15 اولویت برای ناوگان اتوبوسرانی پایتخت در سال 95 احصاء شده که هر یک به عنوان پروژه ای پر اهمیت، می بایست مدیریت شده و مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اولویت اول، حذف دو هزار دستگاه مینی بوس صد در صد فرسوده تهران است که به منظور تبدیل این دو هزار مینی بوس به تاکسی، مجوزهای لازم را نیز دریافت نمودایم.
مازیار حسینی با بیان این که تعداد اتوبوس های جدید تک کابین و این که قرار است وارد کدام خطوط اتوبوسرانی شوند و نیز تعداد اتوبوس های جدید دو کابین و این که قرار است وارد کدام خطوط بی آر تی شوند، اولویت بعدی اتوبوسرانی است، تصریح کرد: تعدیل پرسنل شرکت واحد از طریق ارائه تسهیلات تشویقی به متقاضیان یا انتقال آنها به بخش خصوصی، البته با جلب رضایت کامل ایشان و توجه ویژه به مسکن کارکنان این مجموعه از طریق حمایت از تعاونی مسکن این شرکت، دو اولویت ناوگان اتوبوسرانی در حوزه منابع انسانی است.
وی با تأکید بر این که باید سطح عملکرد خطوط بی آر تی را به عنوان سامانه ای کارآمد ارتقاء دهیم، به نحوی که این بهبود کارکرد، برای مردمی که هر روز از این سامانه استفاده می کنند، محسوس و ملموس باشد، اضافه کرد: ورود اتوبوسهای با گاز طبیعی مایع یا ال ان جی به ناوگان اتوبوسرانی که مسائل و مشکلات اتوبوسهای با گاز طبیعی فشرده یا سی ان جی را ندارند و معرفی اَپهای شرکت واحد به منظور اطلاع عموم شهروندان و فراگیر کردن آن در سطح شهر و حتی هماهنگ نمودن آن با اَپهای مترو و تاکسیرانی از دیگر اولویتهای ناوگان اتوبوسرانی است.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که توسعه خطوط شبانه و راه اندازی این خطوط در مسیرهایی که به این امکان نیاز دارند، به موازات تقویت خطوط در مناطق کمتر برخوردار از این امکان، همچون مناطق غربی تهران، از اولویتهای توسعه ای ناوگان اتوبوسرانی است، اظهار کرد: بازطراحی معماری ایستگاههای اتوبوس به عنوان نمادهای شهری و تغییر نگاه به این ایستگاهها از یک سایه بان ساده صِرف به مکانی که مسافران زیر سقف آن احساس آرامش خاطر کنند و از توقف در آن به دلیل برخورداری از طراحی و ساختار مناسب، حس خوشآیندی داشته باشند را در دستور کار قرار داده ایم.
مازیار حسینی با بیان این که ایستگاههای اتوبوس باید برای همه مسافران از جمله معلولان و جانبازان عزیز، مناسب سازی شده و از ایمنی کامل برخوردار باشند، تصریح کرد: همان طور که محلههای قدیمی و مدرن شهر و مناطق جنوبی و شمالی شهر با یکدیگر تفاوت دارند، ایستگاهی که در محله ای قدیمی مانند پامنار بنا شده با ایستگاهی که در محله ای مدرن همچون شهرک قدس ساخته می شود و ایستگاهی که در میدان تجریش در شمالی ترین نقطه تهران قرار دارد با ایستگاهی که در شهر ری در جنوبی ترین نقطه تهران واقع شده نیز باید متفاوت باشند.
وی با تأکید بر این که استفاده از ادبیات و فرهنگ در سازه های حمل و نقلی را در اولویت قرار خواهیم داد، اضافه کرد: «گویاسازی رنگی» با استفاده از طیفی از رنگ ها در بازطراحی ایستگاه ها و خطوط موجود اتوبوس و بی آر تی، به موازات «پویاسازی فرهنگی» با الهام از فرهنگ فاخر و ادبیات غنی کشورمان، موضوعی است که آن را در طراحی خطوط و ایستگاه های جدید مترو نیز مورد توجه قرار خواهیم داد.
معاون شهردار تهران با اشاره به این که احداث یا توسعه پایانه های اتوبوسرانی در نقاط شلوغ شهر مانند میدان تجریش و سرمایه گذاری در ساخت یا ساماندهی پایانه های اتوبوسرانی در نقاط مرکزی شهر همچون محدوده پارک شهر از اولویت های مهم است، اظهار کرد: علاوه بر استفاده از مشارکت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی، با سرمایهگذاری این بخش در گسترش امکانات و تسهیلات حمل و نقل عمومی از جمله در حوزه اتوبوسرانی نیز با روی باز استقبال می کنیم.
مازیار حسینی با بیان این که رانندگان اتوبوس باید به الگوی سایر رانندگان تبدیل شوند، تصریح کرد: رفتار ترافیکی اتوبوسرانان به عنوان آخرین و در عین حال مهم ترین اولویت که تأثیر به سزایی نه تنها در ناوگان اتوبوسرانی که در کل ناوگان حمل و نقل شهری دارد، موضوعی است که از طریق اقدامات فرهنگی همچون نصب برچسب در شیشه عقب اتوبوسها با طرح پرسش از شهروندان در مورد نحوه رانندگی اتوبوسرانان، می تواند بر روی رفتار رانندگان اتوبوس مؤثر باشد.
وی در پایان با تأکید بر این که توسعه اتوبوسهای برقی، یک راهکار حمل و نقلی کارآمد و در عین حال دوستدار محیط زیست برای محدوده مرکزی تهران است که شورای شهر نیز نسبت به آن نظر مثبت دارد، خاطرنشان کرد: خط اتوبوس برقی در مرحله اول تا میدان شهداء ادامه می یآبد و در صورت آماده بودن شرایط مورد نیاز، تا میدان امام حسین (ع) نیز امتداد خواهد یافت.
در این جلسه که علاوه بر حجتالله بهروز قائم مقام معاونت و منصور نویریان قائم مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک، جمعی از مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی نیز حضور داشتند، پیمان سنندجی مدیرعامل این شرکت نیز با ارائه گزارشی از عملکرد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، در خصوص استراتژی این مجموعه برای دست یآبی به سهم 30 درصدی اتوبوسها در جا به جایی های شهر تهران، توضیحاتی را ارائه داد.
∎
نظر شما