شناسهٔ خبر: 14969742 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه دبیرخانه دائمی اتئلاف جهانی علیه تروریسم به مناسبت هشتم شهریور؛

سوء استفاده از مفهوم مبارزه با تروریسم از بزرگترین چالش های بشر است

تهران - ایرنا - دبیرخانۀ دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم به مناسبت هشتم شهریورماه «روز مبارزه با تروریسم» بیانیه ای صادر و در آن تاکید کرد: سوء استفاده قدرت های استکباری از مفهوم ارزشی مبارزه با تروریسم از بزرگ ترین چالش های جامعه بشری امروز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی مجمع جهانی صلح اسلامی در ابتدای این بیانیه آمده است:در تقویم جمهوری اسلامی ایران، هشتم شهریورماه یادآورعملیات کم سابقه تروریستی نسبت به مقامات ارشد کشورمان در سال 1360 است که به شهادت دو یار دیرین انقلاب اسلامی و مسئول بلندپایه، شهیدان« محمد علی رجایی»، رئیس جمهور اسلامی ایران و «محمد جواد باهنر»، نخست وزیر کشورمان و تنی چند از همراهان آنها انجامید.
این بیانیه افزود: این اقدام تروریستی که به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد در میان سایر عملیات تروریستی به دلیل شهادت مسئولان طراز اول دستگاه اجرایی یک کشور، بی سابقه است.
دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم مستقر در مجمع جهانی صلح اسلامی، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی در این بیانیه تصریح کرده است: هر گونه اقدام در جهت از بین بردن انسان ها در دیدگاه کلیه مکاتب بشری امری غیر انسانی و مورد نکوهش است و ترور به عنوان حربه ای ناجوانمردانه که اغلب در مورد بیگناهان اعمال شده است یا موجب صدمه به بی گناهان می گردد؛ امری مذموم و از محکومیت گسترده تری برخوردار است.
در ادامه این بیانیه آمده است: هر چند پدیده شوم «ترور و تروریسم» از قدمتی به تاریخ بشر برخوردار است؛ اما به واسطه زیاده خواهی افراد، گروه ها و کشورهای استعمارگر تبدیل به پدیده ای فراگیر شده است به نحوی که کمتر نقطه ای در جهان از اثرات زیانبار آن در امان است. امروزه تروریسم به اساسی ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک ترین تهدیدها بر ضد حقوق ملت ها و ثبات بین المللی تبدیل شده است؛ به گونه ای که اکنون بیش از 500 سازمان تروریستی در جهان فعالیت دارند و سالانه میلیون ها دلار برای اقدامات خود هزینه می نمایند.
این بیانیه اضافه کرد: بدون تردید انجام این فعالیت گسترده و با این هزینه مالی سنگین بدون حمایت نظام سلطه امکان پذیر نیست.
دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم در بخش دیگری از بیانیه اش تاکید کرد: ابهام در تعریف واژه تروریسم، نسبت دادن تروریسم به صورت دلخواه وگزینشی، تمسک جستن مبارزه با تروریسم برای هر گونه اعمال خشونت و زور و نقض ابتدایی ترین حقوق انسانی نظیر حق حیات و ملیت، زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات جهانی به بهانه مبارزه با تروریسم و نظایر آن همگی نمونه ای از این سوء استفاده هاست که بخصوص در دهه اخیر به ابزاری برای فزون خواهی و توسعة اهداف و مطامع و تثبیت قدرت نامشروع شان بکار گرفته شده است.
در بخش دیگری از بیانیه یاد شده چنین اذعان شده است : مدعیان مبارزه با تروریسم، خود بزرگ ترین شبکه های تروریستی جهانی را مدیریت و منظم ترین ساختارهای تروریستی را در قالب تروریسم دولتی طراحی می کنند.
دبیرخانه ائتلاف جهانی علیه تروریسم در بیانیه اش از مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان قاطعانه درخواست کرد تا تصمیمات اساسی برای برخورد ریشه ای با ترور و گروه های تروریستی اتخاذ کنند.
این دبیرخانه معتقد است؛ بایستی جامعه جهانی، علیه تروریسم متحد شود و عوامل سازمانی، مالی، نظامی و فنی که از تروریسم حمایت می کنند به طور جدی مسدود و قطع شوند.
در ادامه این بیانیه دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی علیه تروریسم مستقر در مجمع جهانی صلح اسلامی آمده است: حوادث تروریستی در هر جای جهان و علیه هر فرد یا گروهی صورت پذیرد، دل انسان های آزاده و آزادیخواه را به درد می آورد.
اجتمام(1)**7029**1776

نظر شما