شناسهٔ خبر: 14985150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم شازند در مجلس:

تروریسم همواره نسبت به ایران کینه داشته و دارد

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: ترور شهدای محراب، شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور و شخصیت‌های برجسته علمی بویژه دانشمندان هسته‌ای نشان می‌دهد که تروریسم همواره نسبت به ایران کینه داشته و دارد.

صاحب‌خبر -

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: روز هشتم شهریور به درستی روز مبارزه با تروریسم نام گرفته است، این روز یادآور خاطره‌ای تلخ و هولناک برای ملت ایران است.

وی تصریح کرد: هشتم شهریور مصادف است با یک عملیات بزرگ تروریستی در سال 1360 که منجر به شهادت دو یار و دو همرزم و دو مسئول ارشد نظام نوپای اسلامی یعنی شهیدان محمدعلی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر و تنی چند از همراهان آنها شد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:‌ این اقدام تروریستی که به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، در میان سایر عملیات‌های تروریستی به دلیل شهادت نفرات اول و دوم دستگاه اجرایی یک کشور کاملا بی‌سابقه بود، بر همین اساس این روز، روز مبارزه با تروریسم نام گرفته است.

ابراهیمی افزود: اگر چه دنیای استکباری طی سال‌های پس از انقلاب همواره اقدامات تروریستی علیه کشور را در دستور کار خود داشته است و حتی با اینکه گاهی فریاد مبارزه با تروریسم را سر می‌دهد و با شیطنت ایران را حامی این پدیده شوم معرفی می‌کند، اما واقعیت این است که ایران خود قربانی تروریسم بوده و در این مسیر بسیاری از فرزندان و نخبگان خود را از دست داده است.

وی اظهار کرد: حمایت‌های وسیع مالی، سیاسی و تبلیغی استکبار از سازمان تروریستی منافقین و دیگر سازمان‌های شناخته شده تروریستی همچون داعش و... باعث شده است که غرب آسیا و دیگر نقاط جهان همواره با خشونت دسته و پنجه نرم کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ترور شهدای محراب، شهدای هفتم تیر و هشتم شهریور و شخصیت‌های برجسته علمی بویژه دانشمندان هسته‌ای نشان می‌دهد که تروریسم همواره نسبت به ایران کینه داشته و دارد.

ابراهیمی افزود: به فضل خداوند متعال و به مدد چشمان تیزبین، اشراف اطلاعاتی و قدرت نیروها و مراکز نظامی و امنیتی کشور دشمنان ایران از عملی کردن نیات شوم خود پشیمان و باز خواهند ماند، با این حال تروریسم از اساسی‌ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک‌ترین تهدید علیه حقوق ملت‌ها و ثبات بین‌المللی است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ، به ویژه یک صد سال اخیر تروریسم ریشه مهم‌ترین تهدیدها بر ضد صلح و امنیت جهانی بوده است، بر این اساس مناسب است جامعه بین‌المللی نیز با حساسیت لازم نسبت به مبارزه با این پدیده شوم بویژه تروریسم بین‌المللی و تروریسم دولتی اقدام و مانع اقدامات خشونت‌بار در سطح جهان شود، امیدواریم با مبارزه عملی در این مسیر جهان به زودی در سایه صلح و آرامش مسیر ترقی و توسعه را طی کند.

انتهای پیام/87009/ط30

برچسب‌ها:

نظر شما