شناسهٔ خبر: 14968654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در نشست خبری:

۱۰ پروژه عمرانی بزرگ در دانشگاه رازی در دست احداث است

کرمانشاه- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۱۰پروژه عمرانی بزرگ در دانشگاه رازی کرمانشاه در دست احداث است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدابراهیم اعلمی آل آقا امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد و دستاوردهای دانشگاه رازی با اشاره به نگاه پژوهش محوری به دانشگاه‌ها اظهار داشت: در گذشته نگاه حاکم بر دانشگاه این  بود که دانشگاه را صرفاً محل ترویج علم و تولید کارشناس می‌دانستندد، اما اکنون نگاه حاکم بر دانشگاه نگاهی توام با پژوهش محوری و تولید ثروت از علم است.

دکتر اعلمی آل آقا رسالت امروز دانشگاه‌ها را اینگونه بیان کرد: دانشگاه‌ها باید با پژوهش، میوه فناوری که رفاه و آرامش است را به جامعه تحویل دهند؛ همچنین دانشگاه باید در تمامی امور جامعه مرجعیت داشته باشد و مرکز تغییر و تحولات اجتماعی فرهنگی باشد.

دانشگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌تواند نوک پیکان قرار گیرد

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» خاطرنشان کرد: دانشگاه توان تحول اقتصادی در جامعه را دارد، بنابراین دانشگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌تواند نوک پیکان قرار گیرد و برای جامعه توسعه اقتصادی را به همراه آورد ضمن اینکه خوشبختانه در دولت یازدهم، مسیر آموزش عالی کشور از رشد کمّی به سمت رشد کیفی حرکت کرده و دانشگاه رازی نیز بسترسازی این سیاست را در پیش گرفته تا بیش از گذشته به سمت پژوهش محوری پیش برود و به هدف اصلی علم‌افزایی و نخبه‌پروری در استان دست یابد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در حقیقت دانشگاه‌ها باید با توجه به شعار و اهداف دانش‌بنیان بودن مراکز علمی و تولیدی، بستر اجرای محورهای علمی و تخصصی را به‌وجود آورند. 

دکتر اعلمی افزود: سال گذشته  ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل منابع استانی و سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به دانشگاه رازی اختصاص یافت و در قانون بودجه سال ‌جاری بیش از ۲۲ میلیارد تومان بودجه با تاخیری ۲ ماهه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های دانشگاه رازی خاطر نشان کرد: دانشگاه رازی پروژه‌های متعددی با زیربنای آموزشی ۵۴ هزار متر مربع در دست ساخت دارد و در حال حاضر ۱۰  پروژه عمرانی بزرگ در این دانشگاه در دست احداث است و در طول سه سال اخیر اقدامات بسیار اثربخشی در زمینه توسعه فضاهای آموزشی دانشگاه صورت گرفته و در واقع می توان گفت که سالجاری سال افتتاح و به بهره برداری رسیدن این پروژه‌ها است و این اقدامات و پروژه‌های عمرانی باوجود تمامی تنگناهای مالی موجود در کشور انجام گرفته است.

راه اندازی رشته‌های جدید تحصیلی در دانشگاه رازی کرمانشاه

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی تکمیل شده و آماده افتتاح است که باتوجه به اینکه وزارت نفت بودجه اجرای این پروژه را داده، پیگیر آن هستیم بتوانیم با حضور شخص وزیر نفت این دانشکده را افتتاح کنیم همچنین پروژه دانشکده هنر و معماری که در زمان سفر ریاست جمهور ساختمان معماری آن به بهره برداری رسید از دیگر پروژه‌های دانشگاه ماست ضمن اینکه اکنون نیز ساختمان دانشکده هنر در دست ساخت است و پیشرفت فیزیکی چشمگیری دارد.

دکتر اعلمی آل آقا ادامه داد: همچنین پروژه ساختمان دانشکده شیمی، پروژه ساختمان دانشکده برق و کامپیوتر و پروژه ساختمان دانشکده حسابداری و اقتصاد نیز در دست انجام است و انتظار داریم  تا پایان سال آنها را به بهره برداری برسانیم.

وی ساخت کتابخانه مرکزی دانشگاه رازی را از دیگر پروژه‌های دانشگاه رازی عنوان کرد و افزود: این پروژه پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد دارد که امیدواریم  بتوانیم تا پایان سال جاری آن را به بهره برداری برسانیم.

دکتر اعلمی  با اشاره به احداث خوابگاه پسرانه در دانشگاه رازی نیز گفت: پروژه ساخت سه بلوک خوابگاهی پسران  در پردیس دانشگاه رازی هم در دستور کار ماست، همچنین ساخت سالن ورزشی پردیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه را نیز در نظر داریم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان گفت: در بخش آموزشی دانشگاه نیز رشته‌های مترجمی زبان عربی، مهندسی ماشین‌های صنایع غذایی و علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری به‌عنوان رشته‌های جدید تحصیلی به این مرکز آموزشی افزوده شده است.

نظر شما