شناسهٔ خبر: 14947211 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد:

اجرای بیشتر پروژه‌های نفتی با راه‌اندازی دانشکده "شیمی و پتروشیمی" دانشگاه

نمایندگی خوزستان

معاون پژوهشی و فناوی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که در راستای راه‌اندازی دانشکده مهندسی شیمی و پتروشیمی مذاکراتی با وزارت نفت انجام شد و اکنون مراحل ساخت دانشکده در حال اجراست، گفت: با راه‌اندازی این دانشکده امکان انجام طیف بیشتری از پروژه‌های نفتی در دانشگاه فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو با اشاره به پروژه ساخت پمپ‌های میله‌ای مکشی چاه‌های نفت که اسفند ماه سال گذشته میان این دانشگاه و وزارت نفت منعقد شد، اظهار کرد: این پروژه از اقلام پژوه‌های ده‌گانه وزارت نفت بود و دانشگاه شهید چمران تنها دانشگاهی بود که موفق شد اجرای آن را برعهده بگیرد.

وی تصریح کرد: اکنون به‌طور مرتب جلسات نظارت و پیگیری ماهانه در این خصوص در وزارت نفت برگزار و روند اجرای این پروژه پیگیری می‌شود. دانشگاه شهید چمران نیز برنامه عملیاتی خود را در بازه زمان‌بندی برای ساخت قطعات مورد نیاز آغاز کرده و مراحل مطالعاتی و طراحی فازهای مختلف آن را انجام داده است که گزارش این کارها به‌طور مرتب به کمیته نظارت و بازرسی وزارت نفت ارسال می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: همچنین دانشگاه سازندگانی را که در زمینه‌ ساخت و کارهای عملیاتی توانایی دارند در سطح استان شناسایی کرده و با آن‌ها وارد مکاتبه شده است که در بخش‌های مختلف این پروژه با دانشگاه همکاری کنند.

حاجی‌دولو گفت: تیم تحقیقاتی این پروژه به‌طور مرتب جلساتی را برگزار و دانشجویان دانشکده مهندسی در زمینه‌های مکانیک، مواد و الکترونیک نیز در انجام کار همکاری می‌کنند؛ مذاکراتی نیز با سازندگان خارجی که در این زمینه دارای فناوری هستند، انجام شده تا در صورت نیاز از دانش و فناوری آنان بهره گرفته شود.

وی همچنین در خصوص راه‌اندازی رشته‌های نفتی در این دانشگاه، عنوان کرد: در راستای راه‌اندازی دانشکده مهندسی شیمی و پتروشیمی، مذاکراتی با وزارت نفت برای تأمین بودجه آن انجام شد و اکنون مراحل ساخت دانشکده در حال اجراست. موافقت‌های اولیه برای اخذ مجوز تأسیس آن نیز در سطح دانشگاه صورت گرفته و این درخواست به وزارت علوم ارسال شده است؛ همچنین برای تقویت کادر علمی گروه مهندسی شیمی، دانشگاه چندین دوره فراخوان جذب دکترای مهندسی شیمی و نفت را اعلام کرده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های مربوط به نفت در این دانشگاه در جریان هستند اما اغلب این قراردادها در حوزه مکانیک، زمین‌شناسی نفت و ... است که با راه‌اندازی این دانشکده امکان انجام طیف بیشتری از پروژه‌های نفتی در دانشگاه فراهم می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما