شناسهٔ خبر: 68198906 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس

سفرهای جاده‌ای سرگرم‌کننده هستند، اما وسایل نقلیه تفریحی می‌توانند آن‌ها را لذت‌بخش‌تر کنند. امروزه، سفر با ون و کاروان‌ها (RV) به یک روش محبوب و پرطرفدار تبدیل شده که منجر به تولید خودروهای فوق‌العاده گران‌قیمت از چندین شرکت مختلف مانند مرسدس بنز LA ۱۱۱۳ B Variomobil شده است.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ یکی از جدیدترین پروژه‌های تولید شده در زمینه خودروهای کمپر، مرسدس بنز LA ۱۱۱۳ B Variomobil مدل ۱۹۷۴ است. این وسیله نقلیه یکی از نسخه‌های کامیون مایلر مشهور در ایران به حساب می‌آید.

کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس

در زیر شکل جعبه‌ای و کلاسیک، یک موتور دیزلی قوی ۵٫۷ لیتری با تزریق مستقیم قرار دارد که به یک جعبه‌دنده ۱۲ سرعته متصل شده است. این پیشرانه حدود ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد که به هر چهار چرخ ارسال می‌شود.

کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس

چیزی که این وسیله نقلیه را واقعاً خاص می‌کند، بدنه Variomobil است. در داخل، یک آشپزخانه با سینک و اجاق‌گاز، یک قسمت نشیمن دلپذیر، دو تشک، یک حمام، یک تلویزیون، یک یخچال و البته بسیاری از موارد دیگر را پیدا خواهید کرد.

کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس

در قسمت بیرونی این کاروان، یک قفسه دوچرخه، بخش ذخیره سوخت اضافی، دو اتصال بکسل مختلف، سه پنل خورشیدی ۱۸۰ واتی، یک سایبان و یک دوش در فضای باز وجود دارد. حتی برخی از بلندگوهای خارجی نیز وجود دارند که می‌توانند موسیقی را از سیستم استریو پخش کنند. این خودرو دارای مخزن سوخت ۴۵۰ لیتری، مخزن آب شیرین ۳۰۰ لیتری و مخزن فاضلاب ۲۰۰ لیتری است.

کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس

این مرسدس بنز که در حال حاضر در آلمان مستقر است، حدود ۱۶۲ هزار دلار (۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان) قیمت دارد.

منبع: carscoops

۳۲۲

کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس کامیون مشهور ایران تبدیل به خانه متحرک شد /عکس

نظر شما