شناسهٔ خبر: 68161667 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رنو ساندرو محبوب ایرانیان باز هم پرفروش‌ترین خودروی اروپا شد / وقتی ساندرو تسلا را شکست می‌دهد /عکس

سال گذشته، تسلا مدل Y در اروپا فروش طوفانی را تجربه کرد و به پرفروش‌ترین خودروی جدید در سراسر این قاره تبدیل شد. اما علیرغم رسیدن به این آمار و ارقام، امسال خودرویی دیگر توانسته این جایگاه ممتاز را از تسلا پس بگیرد.

صاحب‌خبر -

امیرمسعود عابدین_ در نیمه اول سال ۲۰۲۴، فروش تسلا مدل Y به‌سرعت کاهش‌یافته و از تعداد زیادی خودروی دیگر عقب افتاده است. داده‌های فروش اتحادیه اروپا و بریتانیا نشان می‌دهند که در بازه ژانویه تا ژوئن، داچیا ساندرو با ۱۴۳۵۹۶ خودروی فروخته شده، پرفروش‌ترین خودروی جدید به‌حساب می‌آید. داچیا/رنو ساندرو که یکی از محبوب‌ترین خودروهای اروپا شناخته می‌شود، به دلیل قیمت ۱۲۵۰۰ دلاری (۷۵۰ میلیون تومانی)، بسیار مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

رنو ساندرو محبوب ایرانیان باز هم پرفروش‌ترین خودروی اروپا شد / وقتی ساندرو تسلا را شکست می‌دهد /عکس

در جایگاه دوم، فولکس‌واگن گلف قرار می‌گیرد. این خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴، به میزان فروش ۱۲۶۹۹۳ دستگاه رسیده و یک پله بالاتر از رنو کلیو با فروش ۱۱۴۶۲۳ دستگاهی قرار می‌گیرد. فولکس‌واگن T-Roc، پرفروش‌ترین SUV اروپا، با ۱۱۱۳۸۱ دستگاه فروش در سال جاری، در تعقیب این هاچ بک کوچک فرانسوی است.

رنو ساندرو محبوب ایرانیان باز هم پرفروش‌ترین خودروی اروپا شد / وقتی ساندرو تسلا را شکست می‌دهد /عکس

مدل میزان فروش
۱. داچیا / رنو ساندرو ۱۴۳,۵۹۶
۲. فولکس‌واگن گلف ۱۲۶,۹۹۳
۳. رنو کلیو ۱۱۴,۶۲۳
۴. فولکس‌واگن T-Roc ۱۱۱,۳۸۱
۵. پژو ۲۰۸ ۱۰۷,۰۹۷
۶. اشکودا اکتاویا ۱۰۲,۹۴۵
۷. ستروئن C۳ ۱۰۲,۳۰۴
۸. تسلا مدل Y ۱۰۱,۱۸۱
۹. تویوتا یاریس کراس ۹۹,۶۹۴
۱۰. تویوتا یاریس ۹۳,۵۷۶

پژو ۲۰۸ با وجود برتری از داچیا ساندرو و فولکس‌واگن T-Roc در سال ۲۰۲۲، امسال به رتبه پنجم سقوط کرده است. در نیمه اول سال، ۱۰۷۰۹۷ دستگاه از این خودرو در سراسر این قاره فروخته شد. پس از پژو ۲۰۸، اشکودا اکتاویا قرار می‌گیرد که به میزان فروش ۱۰۲۹۴۵ دستگاه رسیده است، یعنی بالاتر از سیتروئن C۳ با فروش ۱۰۲,۳۰۴ دستگاهی.

سپس به پرچمدار فروش در سال ۲۰۲۳ می‌رسیم؛ تسلا مدل Y در جایگاه هشتم میزان فروش ۱۰۱۱۸۱ دستگاه را ثبت کرده است. در حالی که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش‌یافته، اما باز هم پرفروش‌ترین خودروی برقی جدید در بازار باقی می‌ماند و با توجه به گران‌تر بودن آن نسبت به سایر خودروهای موجود در لیست، نتایج فروش آن چشمگیر است.

پس از مدل Y، تویوتا یاریس کراس با ۹۹۶۹۴ دستگاه فروخته شده قرار دارد، درست بالاتر از تویوتا یاریس هاچ بک که مجموعاً ۹۳۵۷۶ دستگاه فروش داشت.

منبع: carscoops

۳۲۲

نظر شما