شناسهٔ خبر: 14968399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: 15 نهاد و دستگاه اجرایی در برگزاری برنامه های روز قزوین مشارکت دارند

قزوین-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: 15 نهاد و دستگاه اجرایی با محوریت شهرداری در برگزاری برنامه های روز قزوین مشارکت دارند.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز قزوین متعلق به استان است و برنامه های مربوط به این مناسبت به شکل استانی برگزار می شود.
وی اضافه کرد: اجرای برنامه های روز قزوین در 35 محور در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی پیش بینی شده است که بخشی از آنها در حال برگزاری است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهارکرد: تلاش شده تا ضمن برگزاری برنامه های کیفی و با شکوه در انجام هزینه ها صرفه جویی و حساسیت لازم صورت بگیرد.
حبیبی، برگزاری اجلاس شهرداران راه ابریشم در روزهای 13 و 14 شهریور ماه جاری را از جمله برنامه های مهم مربوط به روز قزوین عنوان کرد و گفت: این اجلاس با سه رویکرد فرهنگی، اقتصادی و گردشگری برگزار می شود.
وی اضافه کرد: در این اجلاس نمایندگان و میهمانانی از 60 کشور دنیا از جمله 40 تن از سفرای کشورهای خارجی شاغل در ایران حضور پیدا می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اضافه کرد: برگزاری این اجلاس می تواند به معرفی هرچه بیشتر قزوین در کشور و خارج کمک کند و در پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان سرعت ببخشد.
حبیبی از قزوین به عنوان یکی از استان های سرآمد کشور در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی یاد کرد و با اشاره به قابلیت های بالای آن در بخش گردشگری، گفت: برگزاری برنامه های روز قزوین به تبیین و معرفی قابلیت های استان در بخش های مختلف می پردازد.
وی در پایان افزود: قزوین مهد شخصیت های بزرگی است که هرکدام برای مردم کشور الگو و سرآمدی به شمار می روند، بوده است که می توان در قالب برنامه های روز قزوین به معرفی هرچه بیشتر آنها پرداخت.

قزوین با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی از دوران ساسانیان به عنوان یکی از پایگاههای مهم در برابر منطقه کوهستانی شمال ایران به شمار می آمد و با روی کار آمدن دولت سلجوقی از رشد قابل توجهی برخوردار شد، این قابلیت باعث شد شهر قزوین برای پایتختی آماده سازی شود و این اتفاق از سال 951 هجری قمری آغاز و بیش از 11 سال به طول انجامید و کار انتقال پایتخت در زمانی (962 هـ .ق.) صورت گرفت.
لذا هرساله 9 شهریور سالروز انتخاب قزوین به عنوان پایتخت ایران توسط شاه طهماسب صفوی به عنوان روز قزوین نام گذاری شده است.
3013/ 6128

نظر شما