شناسهٔ خبر: 14958426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح 3 پروژه مسکن مددجویی، خانه عالم و برق رسانی به روستاهای چگنی

3 پروژه مسکن مددجویی، خانه عالم و برق رسانی امروز با حضور امام جمعه،فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان چگنی به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرچگنی، قدرت اله ترابی نژاد فرماندار شهرستان چگنی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، به پروژه مسکن مددجویی اشاره کرد و بیان داشت: پروژه افتتاح مسکن مددجویی بهزیستی در روستای مله امیری بخش مرکزی به نمایندگی از 15 مسکن دیکر با اعتبار 480 میلیون تومان امروز افتتاح و به بهره برداری رسیدند.

 

فرماندار چگنی در ادامه در مراسم افتتاح برق رسانی به روستای زوران چم گفت: با نوسانات برقی که در روستای زوران چم بخش شاهیوند وجود داشت اتوبوستری با اعتبار 400 میلیون تومان جهت تقویت و اطلاح ولتاژ برق نصب شده است که افت ولتاژ با نصب آن برطرف می شود.

وی افزود: پیگیر آن هستیم که خطی از پست سراب دوره به طول 18 کیلومتر با هزینه حدود یک میلیارد تومان احداث شود که فیدر بخش شاهیوند و تشکن را از فیدر زمزم جدا کنیم و امسال بخشی از آن و سال آینده باقیمانده آن اجرا خواهد شد.

ترابی نژاد یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون هدفش محرومیت زدایی است. روستای زوران چم با حمعیت 8 خانواری اش کد استانداری از لحاظ تقسیمات کشوری نداشت و با پیگیرهایی که در استانداری و وزارت کشور داشتیم کد این روستا را برقرار کرده و تمام تجهزات برقی ، اعم از خط 22 کیلوولت، ترانس روستا و شبکه فشار ضعیف در آن اجرا شده و هزینه این طرح 35 میلیون تومان بوده و با توجه به ظرفیت برق این روستا تا ظرفیت 25 خانوار برق روستا جوابگو است.

وی با تاکید بر اینکه برق یکی از پایه های توسعه است و مردم شهرستان چگنی می توانند در کنار آن به اشتغال پایدار دست یابند عنوان کرد: امروز همچنین برق رسانی به 3 غسالخانه سادات تشکن، پیر شمس الدین و دره بادام با اعتبار 15 میلیون تومان  انجام شده که جمعا 450 میلیون تومان در زمینه برق رسانی هزینه شده است.

 

فرماندار چگنی گفت: بزرگترین پروژه شهرستان چگنی در هفته دولت امسال پروژه چهار خطه سراب دوره  است که فردا توسط استاندار لرستان افتتاح می شود.

ترابی نژاد با بیان اینکه 61 پروژه امسال با اعتبار 35 میلیارد و 370 میلیون تومان در هفته دولت افتتاح می شود تاکید کرد: 450 نفر اشتغالزایی در حین انجام این پروژه ها و حدود 220 نفر اشتغال دائم توسط پروژه های افتتاحی در شهرستان چگنی ایجاد شده است.

 

 به گزارش خبر چگنی؛ امروز همچنین یک باب خانه عالم که با همکاری اردوهای جهادی و مردم روستا در روستای کله بان 1 ساخته شده بود افتتاح شده و 4 باب خانه عالم دیگر نیز در دست احداث است.

انتهای پیام/

نظر شما