شناسهٔ خبر: 14959037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

افتتاح 4 پروژه به مناسبت هفته دولت در چگنی

پروژه های بهسازی بندهای خاکی سد سراب دوره، کانال کشی سنگی، مدرسه و گازرسانی به چند روستای شهرستان چگنی به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خبر چگنی؛ 4 پروژه بهسازی بندهای خاکی سد سراب دوره، کانال کشی سنگی، مدرسه و گازرسانی به چند روستای شهرستان چگنی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات این شهرستان به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

 

قدرت اله ترابی نژاد فرماندار شهرستان چگنی در مراسم افتتاح کانال کشی سنگی روستای بزآب گفت: این پروژه با اعتبار بالغ بر 262 میلیون تومان که شامل عملیات خاک برداری به طول 2650 مترمکعب و سنگ کاری به طول  1485 متر مکعب و بتن کف و دیوار 133 متر مکعب جهت هدایت سیلابها در روستای بزآب انجام شده است.

فرماندار چگنی همچنین در مراسم گازرسانی به چند روستای این شهرستان بیان داشت: به مناسبت هفته دولت گازرسانی به 6 روستای سراب کی میرزاوند 1 و 2 ، سراب کی گره شیرخان 1 و2 و 3 و دره ساکی با اعتبار 400 میلیون تومان که از حدود 7 ماه قبل آغاز شده بود افتتاح می شود.

 

وی افزود: با گاز دار شدن این روستاها حدود 100 خانوار به جمع مشترکین گاز شهرستان افزوده می شود.

ترابی نژاد در مراسم افتتاح مدرسه نیز با اشاره به این پروژه گفت: آموزشگاه دو کلاسه شهرک دام شهرستان چگنی توسط خیر شهرستانی خانم احمدی با مبلغ 160 میلیون تومان و با نظارت سازمان نوسازی مدارس ساخته شده است.

 

وی یادآور شد: مساحت این مدرسه 450 متر مربع است و شروع این پروژه از آبان ماه سال گذشته بوده است.

فرماندار چگنی همچنین در مراسم افتتاح بندهای خاکی سد سراب دوره به ساخت این پروژه اشاره کردو بیان داشت: از محل اعتبارات استانی اداره کل منابع طبیعی استان لرستان مبلغ 125 میلیون تومان هزینه شده تا مشکل این سد برطرف شود زیرا با توجه به روان آبی که در منطقه این سد جاری می شدند آسیبهای بسیاری را وارد می آورد و بیم این می رفت که با سر ریز دهانه سد خساراتی به شهر سراب دوره وارد شود و با بهسازی سدهای خاکی حجم بسیار زیادی از آب پشت آنها ذخیره می شود. سر ریز سد اول ساخته شده و سر ریز سد دوم نیز امسال بهسازی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما