شناسهٔ خبر: 14953775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه یاسوج:

نمی‌دانم چطور عده‌ای از پرداخت بدهی‌های خود سر باز می‌زنند

R41452/P1377

امام جمعه یاسوج گفت: نمی‌دانم چطور عده‌ای بدون ایجاد مشکل از پرداخت بدهی‌های خود سر باز می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر حسینی عصر امروز در دیدار با جمعی از کارکنان بانک مهر اقتصاد در استان با بیان اینکه 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، اظهار داشت: انتظار می‌رود بعد از گذشت این سال‌ها نظام بانکداری اسلامی بدون ربا در جامعه اسلامی نهادینه شود.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه این مسئله عادلانه نیست که با گذشته این سال‌ها هنوز این سیستم بر نظام بانکی ما حکم فرما باشد، گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد معوقات بانکی کشور در دست کمتر از یک درصد مردم جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تنها 20 درصد از معوقات بانکی کشور در دست 99 درست مردم است، بیان کرد: به طور قطع این ظلم قابل تحمل نیست و مردم توان این همه بی‌عدالتی را ندارند.

حسینی با بیان اینکه عده‌ای با استفاده از ارتباط بازی به تمامی خواسته‌های خود می‌رسند، عنوان کرد: با وجود اینکه عده‌ای از مردم توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارند و در شرایط بحران زندگی می‌کنند متاسفانه نمی‌دانم چطور عده‌ای بدون ایجاد مشکل از پرداخت بدهی‌های خود سرباز می‌زنند.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه صریح‌ترین دلایل بر حرمت ربا در آیین اسلام وجود دارد، تصریح کرد: ربادهنده، رباگیرنده، رباخوار و شاهدان بر ربا همگی مجرم هستند و خلاف آموزه‌های اسلامی عمل کردند.

وی از مسئولان بانک مهر اقتصاد که برای حذف ربا از سیستم بانکی تلاش می‌کند قدردانی کرد و افزود: انسان باتقوا برای داشتن زندگی خوب از ربا پرهیز می‌کند و ان‌شاالله مسئولان جایگزینی برای این مسئله در سیستم بانکی پیدا کنند.

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با بیان اینکه کسب روزی حلال متضمن سعادت دنیا و آخرت است، اظهار داشت: پرسنل این سیستم به کسب روزی حلال معتقدند و بسیاری از قراردادهای بانکی در راستای سبک بانکداری اسلامی اصلاح و شفاف‌سازی شده است.

محمدعلی نیک‌منش با بیان اینکه در راستای نظام بانکداری بدون ربا به روسای شعب و مسئولان بانک مهر اقتصاد در شهر مقدس قم آموزش‌های لازم ارائه می‌شود، بیان کرد: نمایشگاه بانکداری اسلامی در شهر یاسوج برگزار می‌شود و در حاشیه این نمایشگاه ضمن آشنایی عمومی با عقود اسلامی به سؤالات شرعی، مطالبات و انتقادات مردم پاسخ می‌دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما