شناسهٔ خبر: 14950657 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

‌‌نقدینگی افسار گسیخته موجب ویرانی اقتصاد می‌شود/پرهیز از انباشت پول در بانک‌ها

R41374/P1377

امام جمعه اردبیل گفت: پول‌های راکد سبب رکود تولید و کسب و کار می‌شود و این همه نقدینگی افسار گسیخته موجب ویرانی اقتصاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در دیدار با مدیران و روسای شعب بانک مهر اقتصاد اردبیل اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد با سایر بانک‌ها تفاوت دارد و طبیعتاً باید در پرداخت وام و تسهیلات و استیفاء آن دقت زیادی انجام شود.

وی افزود: بانک مهر اقتصاد در عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق آن باید کاری کند که مردم روی پای خویش بایستند و عزت آنها حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به لزوم نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و پرهیز از انباشت پول در بانک‌ها تصریح کرد: پول‌های راکد سبب رکود تولید و کسب و کار می‌شود و این همه نقدینگی افسار گسیخته موجب ویرانی اقتصاد خواهد شد.

آیت‌الله عاملی گفت: ما می‌خواهیم در شرایط اقتصادی امروز، گره از مشکلات مردم باز کرده و خدمت کنیم که کارکنان بانک‌ها در این زمینه نقش آفرین هستید.

وی با بیان اینکه کار و فعالیت اقتصادی در حل مشکلات فرهنگی بسیار موثر است، افزود: شما کارکنان بانک پیش‌قراولان فرهنگی جامعه هستید و تنها فعالیت اقتصادی نمی‌کنید و هنگامی که از تولید کننده‌ای حمایت تسهیلاتی می‌کنید تا بتواند به تولید خویش ادامه دهد سبب اشتغال تعدادی جوان جویای کار می‌شوید و همین جوانان برای تشکیل خانواده ترغیب و امیدوار می‌شوند و این بزرگترین خدمت شما به جامعه است.

در این دیدار رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان اردبیل با ارائه گزارشی از عملکرد بانک مهر اقتصاد در عرصه پولی و مالی کشور و استان اردبیل گفت: در بیش از 22 سال فعالیت،  بانک مهر اقتصاد به لطف خدا و  اعتماد مردم جایگاه بسیار خوبی را کسب کرده است و ما نیز وظیفه خود می‌دانیم در کمک به اقتصاد کشور و استان، حمایت از اقشار کم درآمد و خدمات‌دهی به عموم مردم، قدردان اعتماد مردم و مشتریان بانک باشیم.

محرم خرم با تشریح عملکرد بانک مهر اقتصاد استان اردبیل بیان کرد: امروز ما بیش از 330 هزار نفر سپرده‌گذار داریم و تمام تلاش و کوشش ما نیز بر این بوده است تا در راستای اهداف و خواسته‌های نظام حرکت کنیم و مهمترین وظیفه ما در اقتصاد، تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی اقتصاد مقاومتی را منشور و نسخه‌ای بی‌بدیل برای حل مکشلات اقتصادی کشور دانست و افزود: در سال‌های اخیر گام‌های بسیار مثبت و سازنده‌ای توسط بانک مهر اقتصاد در عرصه اقتصاد مقاومتی برداشته و تسهیلات چشمگیری در حمایت از تولید و اشتغال به واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ و کارآفرینان پرداخت شده است.

رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان اردبیل بابیان اینکه در 5 ماه اخیر بیش از 4 هزار و 200 نفر از هم استانی‌ها از تسهیلات این بانک بهره مند شده‌اند، گفت : هدف اصلی ما این است که منابع جذب شده را در استان خودمان به امر پرداخت تسهیلات به اقشار مختلف مردم و صنعتگران و واحدهای تولیدی اختصاص دهیم و در این زمینه از واحدهایی که با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه بودند نیز حمایت کرده‌ایم.

خرم با تاکید بر لزوم حرکت منسجم و هدفمند بانک‌ها برای دستیابی به بانکداری بدون ربا اظهار کرد: در این راستا بانک مهر اقتصاد، بر اساس سند راهبردی 5 ساله بانک، سند عملیاتی بانکداری اسلامی را نیز تدوین کرده و اقدامات بسیار گسترده‌ای را در راستای پیاده‌سازی فرهنگ بانکداری اسلامی انجام داده است و جزو نخستین موسسات پولی کشور بود که در سال‌های اخیر، مابه‌التفاوت سود علی‌الحساب و قطعی را محاسبه و به حساب سپرده‌گذاران خود واریز کرده است که گام بسیار مهمی در عمل به احکام بانکداری اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی قراردادها و عقود اسلامی بانک مهر اقتصاد به تائید کمیته فقهی مستقر در بانک مهر اقتصاد می‌رسد اظهار امیدواری کرد که رهنمودها و ارشادات علما و اساتید در فرهنگ‌سازی و پیاده‌سازی بانکداری اسلامی  راهگشا و ثمر بخش خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما