شناسهٔ خبر: 14952316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه یاسوج تأکید کرد

لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها به اصول کسب و کار حلال/ ضرورت اجرای بانکداری اسلامی در کشور

امام جمعه یاسوج بر لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها به اصول کسب و کار حلال و ضرورت اجرای بانکداری اسلامی در کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام علی‌اصغر حسینی عصر امروز در دیدار با مدیران بانک مهر اقتصاد با تبریک هفته بانکداری اسلامی، موضوع ربا را یک حرام قطعی دانست و بیان داشت: این بانک با مجموعه اقداماتی که در نهادینه شدن بانکداری اسلامی انجام می‌دهد، بدون شک مزد زحماتش را می‌گیرد و جامعه نیز از برکات آن منفعت خواهند برد.

امام جمعه یاسوج با ذکر آیه مبارک «إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِکمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا»، از کارکنان این بانک خواست تا با دلگرمی بیشتر در این زمینه کار کنند و فرصت‌ها را برای فاصله گرفتن از شیوه‌های غلط و مغایر با قوانین اسلامی از دست ندهند.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود «ربا» را در دین اسلام مذمت‌شده خواند و تصریح کرد: جامعه‌ای که پولدارها آسوده خاطر پولشان را صرف ربا دادن و گرفتن می‌کنند و بی‌پول‌ها نیز مجبور به گرفتن ربا هستند، ناسالم است و در این مسیر غلط، دهنده، گیرنده و کسی که این ربا را می‌‌خورد همه در این امر نکوهیده و جرم، سهیم هستند.


دیدار مدیران بانک مهر اقتصاد با امام جمعه یاسوج

وی در پایان، با تقدیر از اقدامات بانک مهر اقتصاد در مسیر بانکداری اسلامی، گفت: تنها می‌توانم با یک خسته نباشید و احسنت گفتن به این هدف مهم، از شما قدردانی کنم.

محمدعلی نیک‌منش نیز در این دیدار گفت: این بانک از ارکان بسیج است که باید به الگویی در سیستم بانکی تبدیل شود.

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد، اصول کسب و کار حلال را یک موضوع مهم و حیاتی در این بانک خواند و افزود: بسیاری از قراردادهای بانکی ما برای بانکداری اسلامی، اصلاح و شفاف شده است.

وی از آموزش رؤسای شعب و مسؤولین اعتبارات بانک مهر اقتصاد در شهر مقدس قم به منظور آشنایی با شیوه‌های بانکداری بدون ربا خبر داد و خاطرنشان کرد: در نمایشگاهی که به همین منظور و به صورت سالانه برگزار می‌کنیم، ضمن آشنایی عمومی با عقود اسلامی به سؤالات شرعی، مطالبات، انتقادات مردم پاسخ می‌دهیم.

انتهای پیام/82005/ت30

نظر شما