شناسهٔ خبر: 14894078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توصیه‌های دبیر انجمن داروسازان زنجان در روز داروساز

نمایندگی زنجان

دبیر انجمن داروسازان زنجان اظهار کرد: تحقیق و پژوهش در حوزه داروسازی مسئله‌ای است که باید مورد توجه پژوهشگران این حوزه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

مصطفی سروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به فرارسیدن روز داروساز، اظهار کرد: زادروز حکیم زکریای رازی در ایران به عنوان روز داروساز نام‌گذاری شده است و نزدیک به دوازده قرن از ظهور صنعت داروسازی نوین در ایران می‌گذرد.

وی افزود: ظهور صنعت داروسازی نوین از زمان کشف الکل توسط حکیم زکریای رازی اتفاق افتاد و از آن دوران به دلیل این‌که توانایی ضدعفونی زخم‌ها فراهم شده و عامل ضدمیکروبی و ضدباکتریایی در دسترس طبیبان قرار گرفت، انقلابی عظیم در زمینه طبابت یجاد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان انقلاب، شش دانشگاه داروسازی فعال بود که از این شش دانشگاه سالانه در حدود 200 دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شد؛ در حال حاضر این تعداد دانشگاه به بیست مورد افزایش یافته و هم‌اکنون به تعداد کافی داروساز در کشور داریم که مشغول به ارائه خدمت هستند.

دبیر انجمن داروسازان زنجان در خصوص آینده داروسازی ایران تصریح کرد: اگر روال افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان رشته داروسازی بدین منوال ادامه یابد، خطر بیکاری در کمین این دسته از افراد خواهد بود.

سروش با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری و سوق دادن به سمت پژوهش‌محوری در حوزه داروسازی مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود، ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته در کارخانه‌های داروسازی با سرمایه‌گذاری‌های کلان پژوهش و تحقیق صورت می‌گیرد که خلا این مهم در زمینه داروسازی در ایران به عینه مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همواره با کشف داروهای جدید می‌توان در زمینه داروسازی پیشرفت داشت که اگر در زمینه پژوهشی این حوزه کار شود علاوه بر مسئله خودکفایی می‌توان زمینه را برای صادرات دارو که یک تجارت سودمند برای کشورها است، فراهم کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما