شناسهٔ خبر: 1341613 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

سومین مصاف ایران – آلمان ؛ امشب در مرحله سوم مسابقات جهانی والیبال

صاحب‌خبر -
 

تیم ملی والیبال ایران، از ساعت ۲۲ و ۵۵ دقیقه امروز در مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف تیم آلمان می‌رود.

مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان والیبال از دیروز در لهستان آغاز ‌شد. تیم ملی والیبال ایران در این مرحله با تیم های آلمان و فرانسه روبرو می شود. پیروزی در یکی از این دو دیدار، صعود ایران را به مرحله نیمه نهایی و قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر جهان، مسجل خواهد کرد.

ملی‌پوشان والیبال ایران که تا اینجا، کارنامه فوق العاده ای را از خود به جای گذاشته اند، از ساعت ۲۲:۵۵ امروز در گروه G رقابت‌ها به مصاف تیم ملی آلمان می‌روند.

تیم ملی والیبال آلمان در رده دهم رنکینگ فدراسیون جهانی و یک پله بالاتر از ایران قرار دارد. اگر چه آلمانی‌ها، سابقه طولانی از حضور در مسابقات بین‌المللی دارند، ولی در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند که افتخار قابل توجهی را کسب کنند. دو تیم ایران و آلمان، آخرین بار در لیگ جهانی والیبال سال گذشته به مصاف هم رفتند که در دو بازی که در تهران برگزار شد، سهم هر یک از دو تیم یک پیروزی ۳ – صفر بود.

بالاترین افتخار والیبال آلمان، کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۱۹۷۰ و کسب مدال طلای جام جهانی در سال ۱۹۶۸ است. البته آنان، یک تیم رویایی را در اوایل دهه هفتاد در اختیار داشتند که در بازی های المپیک – ۱۹۷۲ مونیخ، صاحب مدال یک نقره شد.

آلمان‌ها، از سال ۱۹۹۰ تا کنون در همه مسابقات معتبر والیبال جهان، حضور مستمر دارند. آنان در ۱۳ دوره از لیگ جهانی حاضر بوده اند و بهترین مقامی که کسب کرده اند، رتبه پنجم لیگ جهانی سال ۲۰۱۲ بوده است.

والیبال آلمان، یک والیبال مکانیکی و فارغ از هر نوع پیچیدگی است. میانگین قدی بازیکنان تیم آلمان، بیش از ۲ متر است. این تیم، از وجود بلندزن‌های بسیار خوبی بهره می‌برد. «گروگ گروزر»، بهترین مدافع روی تور تیم آلمان است که در مواقع حمله، قدرت بالایی در اسپک دارد و به عنوان یکی از خطرناکترین بازیکنان این تیم شناخته می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران که بعد از بازی‌های آسیایی گوانگجو، موفقیت‌های زیادی را بدست آورده، امسال برای نخستین بار به دور سوم مسابقات قهرمانی جهان راه یافته است.

تیم‌های ملی والیبال ایران و آلمان در لیگ جهانی – ۲۰۱۳ دو بار در تهران مقابل هم به میدان رفتند که هر کدام از دو تیم به یک پیروزی (سه – صفر) رسیدند.

ملی پوشان والیبال ایران، دومین و آخرین بازی خود را در گروه Gمرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان، ساعت ۲۲ و ۵۵ دقیقه فردا مقابل تیم فرانسه برگزار خواهند کرد.

تیم‌های روسیه ، برزیل و لهستان در گروه H مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان با هم رقابت می‌کنند. از هر گروه، دو تیم به مرحله نیمه نهایی راه می یابند. تیم اول گروه H مقابل تیم دوم گروه G بازی خواهد کرد و تیم اول گروه Gبه مصاف تیم دوم گروه H می‌رود. تیم‌های سوم گروه‌ها، برای کسب رتبه پنجم به مصاف هم می‌روند.

اعتراض سرمربی برزیل

«برناردو رزنده» نسبت به شیوه برگزاری بازی های مرحله سوم رقابت های جهانی لهستان، اعتراض کرد و آن را ناعادلانه خواند.

برناردو رزنده که با تصاحب مدال های طلای المپیک و جهان به عنوان پرافتخارترین مربی والیبال دنیا شناخته می شود، پیش از آغاز بازی های مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهانی با اعتراض به برنامه ریزی صورت گرفته برای بازی های تیمش در این مرحله، گفت: برزیل به عنوان سرگروه به مرحله سوم آمده است و طبق مقررات باید سه شنبه و پنجشنبه، بازی کند. ولی چون با لهستان؛ میزبان رقابت ها همگروه شده، سرگروهی را از برزیل گرفته اند و به میزبان داده اند! حالا برزیل مثل تیم دوم گروه دیگر، باید سه شنبه و چهارشنبه بازی کند و لهستان که تیم دوم گروه خود بوده، مثل یک سرگروه؛ سه شنبه و پنجشنبه مسابقه می دهد.

رزنده با ناعادلانه خواندن این شیوه برنامه ریزی، گفت: برنامه مسابقات را با امتیاز میزبانی به ما دیکته کردند، ولی من این شیوه برنامه ریزی را ناعادلانه می دانم. می‌پذیرم که میزبان هم حق و حقوقی دارد و بازی ها را ادامه می دهم، ولی تاکید می کنم که این شیوه برنامه ریزی، عادلانه نیست.

نظر شما