شناسهٔ خبر: 1322110 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

واليبال - واليبال

4807

صاحب‌خبر -

 همگروهي ايران با فرانسه و آلمان

با پايان گرفتن مرحله دوم رقابتهاي واليبال قهرماني جهان در لهستان چهره شش تيم صعود کننده به مرحله نهايي اين مسابقات مشخص شد. از گروه E اين مسابقات تيم‌هاي ملي لهستان، فرانسه و ايران و از گروه E نيز برزيل، روسيه و آلمان راهي مرحله سوم اين رقابتها شدند. حذف آمريکا قهرمان ليگ جهاني 2014 به دست آرژانتين بزرگ‌ترين شگفتي اين دوره از مسابقات بوده است.در اين مرحله شش تيم حاضر در دو گروه G و H بازي‌هاي خود را پي مي‌گيرند. بر اين اساس تيم ايران در گروه G با فرانسه و آلمان بازي‌هاي خود را برگزار مي‌کند. در گروه ديگر نيز برزيل، روسيه و لهستان قرار گرفته‌اند که به نوعي گروه مرگ است چرا که هر سه تيم مدعي اصلي قهرماني در اين دوره از رقابتها هستند.تيم‌هاي حاضر در اين دو گروه با يکديگر به صورت دوره‌اي بازي مي‌‎کنند که دو تيم برتر گروه‌هاي G و H به مرحله نيمه نهايي راه خواهند يافت و تيم‌هاي سوم نيز براي کسب عنوان پنجم با هم مصاف خواهند داشت.گروه‌بندي مرحله نهايي اين مسابقات و برنامه بازي‌هاي اين مرحله به شرح زير است:

گروه G: فرانسه، ايران و آلمان

گروه H: برزيل، روسيه و لهستان

سه‌شنبه،25شهريور:

فرانسه - آلمان، ساعت 22:55

لهستان - برزيل، ساعت 22:55

چهارشنبه،26شهريور:

آلمان - ايران، ساعت 22:55

برزيل - روسيه، ساعت 22:55

پنجشنبه،27شهريور:

فرانسه - ايران، ساعت 22:55

لهستان - روسيه، ساعت 22:55

موسوي و معروف همچنان در جمع برترين ها

مرحله دوم رقابت هاي واليبال قهرماني مردان جهان به پايان رسيد و محمد موسوي و سعيد معروف همچنان در جمع برترين بازيکنان اين رقابت ها قرار دارند.در پايان مرحله دوم مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان تيم هاي فرانسه، لهستان و ايران از گروه پنجم و تيم هاي برزيل، روسيه و آلمان از گروه ششم به مرحله سوم اين رقابت ها صعود کردند.

تبريک رئيس فدراسيون واليبال آمريکا به داورزني

رئيس فدراسيون واليبال آمريکا طي پيامي صعود تيم ملي مردان ايران به جمع 6 تيم برتر مسابقات قهرماني جهان را تبريک گفت. داگ بيل، طي پيامي صعود تيم ملي مردان ايران به جمع 6 تيم برتر مسابقات قهرماني جهان را تبريک گفت.بيل که در مرحله اول رقابت‌هاي قهرماني جهان به عنوان مدير فني تيم‌هاي ملي آمريکا در کنار تيم ملي کشورش حضور داشت، پس از صعود تيم ملي واليبال ايران به مرحله نهايي رقابت‌هاي قهرماني جهان، در پيامي به داورزني اين موفقيت را تبريک گفت.

سايت فدراسيون جهاني واليبال:

"غفورِ بي‌رحم" ايران را به جمع 6 تيم رساند

تيم ملي واليبال ايران موفق شد با برتري سه بر يک برابر صربستان و با توجه به شکست آمريکا برابر آرژانتين، براي نخستين بار به جمع شش تيم برتر جهان راه يابد.غول‌کش‌هاي ايران در دور سوم رقابت‌هاي جهاني واليبال برابر فرانسه و آلمان قرار خواهند گرفت.سايت فدراسيون جهاني واليبال با تمجيد از بازي خوب امير غفور در بازي ايران و صربستان نوشت: غفور يک تنه ايران را به جمع شش تيم برتر رساند. غفور "بي‌رحم" در بازي ايران برابر صربستان موفق شد 30 امتياز را کسب کند تا عنوان امتيازآورترين بازيکن اين بازي را به خود اختصاص دهد.ايران که تاکنون نتوانسته بود به رتبه‌اي بهتر از نوزدهمي در قهرماني جهان برسد، اکنون خودش را در جمع شش تيم برتر جهان مي‌بيند و اين افتخار بزرگي براي تيم ملي واليبال ايران است.امير غفور که در بازي برابرصربستان درخشش بي‌نظيري داشت در اين جام بازي‌هاي خيلي خوبي را به نمايش گذاشته است و از اميدهاي اصلي ايران براي درخشش در دور سوم اين رقابت‌ها محسوب مي‌شود.

نظر شما