شناسهٔ خبر: 1324003 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

ایران – آلمان ؛ صعود به جمع ۴ تیم برتر والیبال جهان

صاحب‌خبر -
تیم ملی والیبال ایران در دور سوم از رقابت‌های قهرمانی جهان – ۲۰۱۴ لهستان با تیم‌های فرانسه و آلمان همگروه شد.

ملی پوشان والیبال ایران، پریشب تیم صربستان را با نتیجه ۳ – یک شکست دادند تا با توجه به پیروزی آرژانتین مقابل آمریکا به مرحله سوم رقابت‌های قهرمانی جهان، صعود کنند.

لهستان و فرانسه نیز پس از بازی ایران به مصاف هم رفتند که این دیدار نزدیک با نتیجه ۳ – ۲ به سود لهستان (میزبان) به پایان رسید تا تیم‌های فرانسه، لهستان و ایران از این گروه، راهی مرحله سوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان شوند.

شش تیم فرانسه، لهستان، ایران، برزیل، روسیه و آلمان در مرحله سوم رقابت های قهرمانی جهان حضور دارند.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله سوم این دوره از رقابت های قهرمانی جهان در گروه Gبا تیم های فرانسه و آلمان همگروه شده است. تیم های روسیه، برزیل و لهستان در گروه Hاین رقابت‌ها قرار گرفتند. گروه ایران، شرایط بهتری نسبت به گروه دیگر دارد.

برنامه بازی های ایران در مرحله سوم

امروز: فرانسه – آلمان، ساعت ۲۲:۵۵

فردا : ایران – آلمان، ساعت ۲۲:۵۵

پس فردا: ایران – فرانسه، ساعت ۲۲:۵۵

از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه‌ نهایی راه خواهند یافت. به این صورت که تیم اول گروه G مقابل تیم دوم گروه H و تیم اول گروه Hمقابل تیم دوم گروه Gبازی خواهد کرد؛ تیم‌های برنده این بازی ها به دیدار فینال و تیم‌های بازنده به دیدار رده بندی می روند. تیم های سوم دو گروه، برای کسب رتبه پنجم به مصاف هم می روند.

همچنین تیم های هفتم به بعد مسابقات قهرمانی جهان به ترتیب زیر رده بندی شدند:

۷- کانادا

۸- آمریکا

۹- فنلاند

۱۰- صربستان

۱۱- آرژانتین

۱۲- کانادا

۱۳- بلغارستان

۱۴- ایتالیا

۱۵- استرالیا

۱۶- چین

۱۷- مکزیک

۱۸- بلژیک

۱۹- کره جنوبی

۲۰- ونزوئلا

۲۱- پوورتوریکو

۲۲- مصر

۲۳- تونس

۲۴- کامرون

صربستان مغلوب ایران

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی از مرحله دوم مسابقات جهانی، تیم صربستان را با نتیجه ۳ – یک شکست داد.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی مرحله دوم رقابت‌های جهانی به مصاف صربستان رفت. شاگردان اسلوبودان کواچ، حریف خود را با نتیجه ۳ – یک(۲۷-۲۵ و ۲۵-۲۲ و ۲۵ بر ۱۸) شکست دادند.

تیم ملی والیبال صربستان که به عنوان یکی از تیم‌های قدرتمند والیبال جهان بشمار می‌رود، از مدعیان قهرمانی این دوره از مسابقات جهانی بود، ولی با توجه به نتایجی که قبل از بازی این تیم با ایران رقم خورد، از صعود به مرحله سوم ناامید شدند. اما والیبالیست‌های ایران با پیروزی در این مسابقه، شانس خود را برای صعود به مرحله سوم حفظ می کردند؛ اتفاقی که با هدایت «کواچ» مقابل بازیکنان هموطن خود رخ داد.

صربستان، بازی را با ترکیب کوا سویچ، مارکو ایوویچ، پتریک، جووو ویچ، آتاناسی جویچ، پودراس کانیا، لیسیناک و نیکولا روسیک آغاز کرد.سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف در ترکیب تیم ایران به میدان رفتند.

دست نخست: ۲۵- ۲۷ ایران

دو تیم در آغاز این مسابقه، پرنوسان ظاهر شدند. احتیاط در دستور کار دو تیم قرار گرفته بود. اگرچه گفته می‌شد که صربستان در این مسابقه، انگیزه چندانی ندارد، ولی بازیکنان این تیم نشان دادند که برای برد به میدان آمده‌اند.

دفاع روی تور خوب از «کوا سوویچ» و «جوکوویچ» اجازه نمی‌داد که اسپکرهای ایران به راحتی کار کنند. مجتبی میرزاجانپور، سعی داشت تا از توپ‌های بلند سعید معروف، امتیاز بگیرد. تمرکز پاس‌های کاپیتان معروف در این مسابقه، روی دست امیر غفور بود. او به خوبی با آبشارهای قدرتی، سد دفاعی حریف را می‌شکست. هر گاه دریافت خوب می‌رسید، سید محمد موسوی می‌توانست در حملات سرعتی، حریف را به زانو درآورد. با توجه به برگزاری بازی لهستان و فرانسه، بعد از این مسابقه، جمعیت قابل توجهی از علاقه‌مندان والیبال لهستان در تالار ۱۴ هزار نفری شهر لوچ حاضر بودند. آنان، بازی خوب تیم ایران را تشویق می‌کردند. تیم‌های ایران و صربستان تا امتیازهای پایانی دست نخست، پایاپای پیش رفتند. هیچیک از آنان، سر تسلیم نداشتند. نقش‌آفرینی تماشایی امیر غفور، موجب شد تا ایران در این دست با امتیاز ۲۷ – ۲۵ پیروز شود.

دست دوم: ۲۵-۲۲ صربستان

سرویس‌های «پودراس کانین» غیر قابل مهار بود. فرهاد قائمی و فرهاد ظریف، تلاش زیادی برای دریافت سرویس‌های او به کار می‌بستند. هر گاه سعید معروف صاحب توپ می‌شد، بازیکنان سرعتی‌ ایران (موسوی و غلامی) را تغذیه می‌کرد.

عادل غلامی، مثل همیشه موثر و مفید کار می‌کرد. اگرچه تیم ایران در حمله موفقتر از حریف بود، ولی دریافت‌کنندگان صربستان را در سرویس، آزار نمی‌داد. امیر غفور که یک روز استثنایی را پشت سر می‌گذاشت، نقطه قوت تیم ایران در دفاع روی تور و حمله بود. پاسور باهوش صربستان، سعی می‌کرد تا دور از دست دفاع ایران، اسپکرهایش را تغذیه کند. دو تیم مثل دست نخست، پایاپای پیش می‌رفتند. اما قبل از امتیاز ۲۰ ایران دو امتیاز عقب افتاد.

کواچ، وقت استراحت فنی گرفت و شهرام محمودی و میلاد عبادی پور را به میدان فرستاد تا حمله و دریافت تیم تقویت شود؛ تعویض‌های او نیز کارگر نبود.

صربستان با همه توان برای هر امتیاز دست دوم می‌جنگید. در این دست نیز مثل دست قبل، آرمین تشکری به میدان رفت تا با سرویس‌های هدفمند خود بازی را از چنگ حریف درآورد، ولی تیم ایران با امتیاز ۲۲ – ۲۵ مغلوب صربستان شد. این در حالی بود که تا پایان دست دوم، هیچ امتیاز سرویس مستقیمی توسط بازیکنان ایران کسب نشده بود.

دست سوم: ۲۵- ۲۲ ایران

تیم ملی والیبال ایران در دست سوم، نبض بازی را در دست گرفت. پاس‌های میلی‌متری سعید معروف، حتی با وجود دریافت های ناقص هم به بهترین شکل، اسپکرهای ایران را تغذیه می‌کرد. امیر غفور با پروازهای فوق‌العاده خود، سد دفاعی سه نفره حریف را می‌شکست. «آتنا سیجویچ»، ستاره تیم صربستان در این میدان بود. او، از پشت خط بارها قلب خط دفاعی تیم ایران را می‌شکافت. دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند، ولی برتری با تیم ایران بود. «کلاکوویچ» سرمربی صربستان، کنار زمین آرام و قرار نداشت. کواچ، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال ایران با آرامش بیشتری، کار را دنبال می کرد.

دست چهارم: ۲۵- ۱۸ ایران

کواچ در آغاز این دست، آرمین تشکری را به میدان فرستاد. آرمین که روز خوبی را پشت سر می‌گذاشت، بارها در حملات سرعتی و سرویس توانایی های خود را به رخ حریف کشید. تیم ایران در حمله و دفاع روی تور، کاملا برتر از حریف کار می‌کرد و اختلاف امتیازهای خود را با حریف بیشتر می کرد.

جاخالی های تماشایی سعید معروف، دفاع روی تور حریف را تحت تاثیر قرار می داد. تیم ایران در حرکات سرعتی، برتر از حریف بود. ملی پوشان والیبال ایران مقابل صربستان، نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و حریف خود را با نتیجه ۲۵ – ۱۸ شکست دادند.

«غفورِ بی‌رحم»؛ لقب سایت جهانی

سایت فدراسیون جهانی والیبال، از عملکرد امیر غفور در بازی ایران – صربستان، تمجید کرد.

تیم ملی والیبال ایران، پریشب در بازی با صربستان به برتری ۳ – یک رسید و با توجه به شکست آمریکا مقابل آرژانتین، برای نخستین بار به جمع شش تیم برتر جهان راه یافت تا در دور سوم رقابت‌های قهرمانی جهان، مقابل تیم های فرانسه و آلمان قرار گیرد.

سایت فدراسیون جهانی والیبال با تمجید از بازی خوب امیر غفور در بازی ایران و صربستان، نوشت: غفور، یک تنه تیم ایران را به جمع شش تیم برتر والیبال جهان رساند. غفور «بی‌رحم» ۳۰ امتیاز برای تیم ایران، کسب کرد تا عنوان امتیازآورترین بازیکن این بازی را به خود اختصاص دهد.

ایران که در رقابت های قهرمانی جهان به رتبه‌ای بهتر از نوزدهمی نرسیده است، اکنون خود را در جمع شش تیم برتر جهان می‌بیند و این افتخار بزرگی برای تیم ملی والیبال ایران است.

امیر غفور که درخشش بی‌نظیری در بازی با صربستان داشت، تاکنون بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته است و از امیدهای اصلی تیم ملی والیبال ایران در دور سوم رقابت های قهرمانی جهان – ۲۰۱۴ لهستان است.

نظر شما