شناسهٔ خبر: 1304323 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

واليبال قهرماني جهان| ايران صربستان را هم شکست داد

تيم ملي واليبال ايران در آخرين بازي مرحله دوم مسابقات قهرماني جهان، صربستان را شکست داد.

صاحب‌خبر -

تيم ملي واليبال ايران در آخرين بازي مرحله دوم مسابقات قهرماني جهان، صربستان را با نتيجه 3 بر يک شکست داد.

يکشنبه فوق‌العاده، آخرين روز مرحله دوم مسابقات واليبال قهرماني جهان با بازي دو تيم ايران و صربستان در شهر لودز آغاز شد. اين ديدار در حالي انجام شد که حريف اروپايي ايران اميدي به صعود به فاز سوم نداشت ولي ايران همچنان اميدوار به صعود بود. رسيدن ايران به فاز سوم به نتايجي که آمريکا و فرانسه مي‌گرفتند نيز بستگي داشت. صرب‌ها در حالي بازي خود را شروع کردند که نيکولا کوواچويچ و ميلوش نيکيچ را در اختيار نداشتند و به جاي اين دو بازيکن از مهره‌هاي جوان خود استفاده کردند. اين اولين رويارويي سرمربي صرب تيم ملي ايران با هم وطنانش بود. بازي با 3 امتياز متوالي براي صربستان شروع شد. بازيکنان ايران خودشان را به حريف نزديک کردند اما نخستين وقت استراحت فني در امتياز 8 بر 5 به براي صربستان به دست آمد.

تماشاگران لهستان حاضر در سالن بيشتر سعي مي‌کردند صربستان را تشويق کنند چون در صورت شکست ايران، لهستان بدون دردسر به جمع 6 تيم نهايي مي‌رسيد. البته تعداد حاضران در اين بازي به هيچ وجه به اندازه جهنم بازي شب گذشته بين لهستان و ايران نبود. اسپک‌هاي امير غفور نتيجه را 10 بر 9 به سود صربستان کرد تا اينکه يک اشتباه از الکساندر آتاناسيويچ ايران را 11 بر 10 پيش انداخت. بازي تا امتياز 22 بر 20 به سود صربستان پا به پا پيش رفت تا اينکه کواچ تقاضاي وقت استراحت فني کرد. دو امتياز متوالي از غفور نتيجه را 23 بر 23 مساوي کرد. نتيجه اين ست با حساب 25 بر 27 به سود ايران تمام شد.

در ست دوم، بازي بسيار نزديک آغاز شد. الکساندر آتاناسيويچ با اشاره به تماشاگران حاضر در سالن از آنها خواست تا بيشتر هم تيمي2هايش را حمايت کنند. نخستين وقت استراحت فني در امتياز 8 بر 7 به سود ايران به دست آمد. صرب‌ها احتمالا به حمايت بيشتري احتياج داشتند چون آتاناسيويچ، اسپک خود را به آنتن زد و نتيجه 10 بر 8 شد. ميلاد عباديپور در حالي که ايران 14 بر 12 عقب بود جاي مجتبي ميرزاجانپور را گرفت. حملات نمانيا پتريچ امتياز حريف را به 21 رساند. دو تعويضه‌هاي کواچ در اين ست جواب نداد و اين ست با حساب 25 بر 22 به سود صربستان تمام شد. بازيکنان ايران تا پايان اين ست 30 امتياز از حمله، 4 امتياز از دفاع روي تور و 15 امتياز از اشتباهات حريف به دست آورد.

در ست سوم، شاگردان کواچ از همان ابتدا تيم برتر ميدان بودند. وقت‌هاي استراحت فني اين ست در امتيازهاي 8 بر 4 و 16 بر 12 به سود ايران به دست آمد. امتياز 25 را در اين ست مجتبي ميرزاجانپور براي ايران گرفت در حالي که صرب‌ها توانستند تا امتياز 22 پيش بيايند. تا پايان اين ست امير غفور 25 امتياز براي ايران گرفته بود.

3 امتياز متوالي ابتداي اين ست با چند دفاع خوب نيز به ايران رسيد. دو تيم در امتياز 8 بر 2 به سود ايران براي نخستين وقت استراحت فني نزد مربيان خود رفتند. حملات شاگردان کولاکويچ در حدي نبود که با امير غفور برابري کند. سرمربي صربستان به عنوان آخرين حربه‌ها در حالي که تيمش 22 بر 14 عقب بود، تقاضاي وقت استراحت کرد. اين ست با نتيجه 25 بر 18 به سود ايران تمام شد تا هر 3 امتياز بازي نصيب ايران شود.

نظر شما