شناسهٔ خبر: 1323319 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

همگروهی با فرانسه و آلمان

چشم والیبال ایران، حالا به سکوی جهانی است

تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان با فرانسه و آلمان همگروه شد. بدین ترتیب تیم ایران از گروه مرگ فرار کرد. جایی که برزیل، روسیه و لهستان سه مدعی اصلی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها با یکدیگر مصاف خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

سرویس ورزشی-

با پایان گرفتن مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان در لهستان چهره شش تیم صعود‌کننده به مرحله نهایی این مسابقات مشخص شد. یکشنبه شب از گروه E این مسابقات تیم‌های ملی لهستان، فرانسه و ایران و از گروه E نیز برزیل، روسیه و آلمان راهی مرحله سوم این رقابت‌ها شدند. حذف آمریکا قهرمان لیگ جهانی 2014 به دست آرژانتین بزرگ‌ترین شگفتی این دوره از مسابقات بوده است. در این مرحله شش تیم حاضر در دو گروه G و H بازی‌های خود را پی می‌گیرند. بر این اساس تیم ایران در گروه G با فرانسه و آلمان بازی‌های خود را برگزار می‌کند. در گروه دیگر نیز برزیل، روسیه و لهستان قرار گرفته‌اند که به نوعی گروه مرگ است چرا که هر سه تیم مدعی اصلی قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها هستند.
طبق برنامه از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه‌ نهایی راه خواهد یافت. به این صورت که تیم اول گروه G مقابل تیم دوم گروه H و تیم اول گروه H مقابل تیم دوم گروه G بازی خواهند کرد که برنده‌ها به بازی فینال و بازنده‌ها به دیدار رده‌بندی می‌روند. تیم‌های سوم گروه‌ها نیز برای کسب رتبه پنجم به مصاف هم می‌روند.
تمجید سایت فدراسیون جهانی از «غفورِ بی‌رحم»
سایت فدراسیون جهانی والیبال از عملکرد امیر غفور در بازی ایران برابر صربستان تمجید کرد و نوشت: غفور یک تنه ایران را به جمع شش تیم برتر رساند. غفور «بی‌رحم» در بازی ایران برابر صربستان موفق شد 30 امتیاز را کسب کند تا عنوان امتیازآورترین بازیکن این بازی را به خود اختصاص دهد. ایران که تاکنون نتوانسته بود به رتبه‌ای بهتر از نوزدهمی در قهرمانی جهان برسد، اکنون خودش را در جمع شش تیم برتر جهان می‌بیند و این افتخار بزرگی برای تیم ملی والیبال ایران است.
نتایج کامل دیدارهای یکشنبه شب و جدول رده‌بندی گروه‌های E و F به شرح زیر است:
گروه E: * ایران 3 - صربستان یک * آرژانتین 3 - آمریکا 2 * ایتالیا 3 - استرالیا یک * لهستان 3 - فرانسه 2
جدول رده‌بندی گروه E: 1- فرانسه 17 امتیاز، 2- لهستان 16 امتیاز، 3- ایران 15 امتیاز، 4- آمریکا 14 امتیاز، 5- صربستان 9 امتیاز، 6- آرژانتین 8 امتیاز، 7- ایتالیا 5 امتیاز و 8-استرالیا بدون امتیاز
گروه F: * فنلاند 3 - بلغارستان صفر* برزیل 3 - روسیه یک * آلمان 3- کانادا صفر * کوبا 2 - چین 3
جدول رده‌بندی گروه F: 1- برزیل 21 امتیاز، 2- روسیه 17 امتیاز،3- آلمان 15 امتیاز، 4-کانادا 10 امتیاز، 5- فنلاند 6 امتیاز (معدل 0.932)، 6- کوبا 6 امتیاز (معدل 0/911) 7-بلغارستان 5 امتیاز 8- چین 4 امتیاز
گروه‌بندی و برنامه بازی‌ها
گروه‌بندی مرحله نهایی این مسابقات و برنامه بازی‌های این مرحله به شرح زیر است:
*گروه G: فرانسه، ایران و آلمان
*گروه H: برزیل، روسیه و لهستان
سه‌شنبه - 25/06/93
* فرانسه – آلمان * لهستان - برزیل
چهارشنبه - 26/06/93
* آلمان – ایران * برزیل - روسیه
پنجشنبه - 27/06/93
* فرانسه – ایران * لهستان - روسیه

نظر شما