شناسهٔ خبر: 12451038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با سامانه جامع انتخاباتي درصد خطاها به حداقل رسيده است

سنندج- ايرنا- رئيس هيات بازرسي انتخابات استان كردستان گفت: سامانه جامع انتخاباتي امكان رصد كليه شعب را فراهم نموده و هر گونه فعاليت‌ برخلاف قانون توسط آن رصد شده و احتمال خطا به حداقل رسيده است.

صاحب‌خبر -

حسين فيروزي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا در خصوص روند برگزاري انتخابات در استان كردستان افزود: در اين مرحله با استفاده از سيستم جامع انتخابات امكان رصد كليه شعبه حتي در دورترين نقاط استان وجود دارد و اطلاعات با جزئيات كامل شامل تعداد شعب متصل شده، شعب فعال و كليه فعاليت‌هاي سامانه توسط هيات‌هاي بازرسي و وزارت كشور قابل رصد است.
وي گفت: با اين سامانه به محض هر گونه فعاليتي برخلاف قانون، به شعبه استان، شهرستان و شعبه محل يادآوري مي‌شود تا در اين خصوص اقدام لازم صورت گيرد.
فيروزي اظهار كرد: با اين روش درصد خطاهاي انتخاباتي به حداقل رسيده و مي‌توان با اطمينان اعلام نمود كه فعاليت‌هاي انتخابات در شعب كاملاً تحت كنترل و بر اساس معيارهاي قانوني صورت مي‌گيرد.
رئيس هيات بازرسي انتخابات استان كردستان در ادامه افزود: همچنين مواردي كه حاكي از تحركات غيرقانوني باشد توسط بازرسان رصد مي‌گردد و آرامش نسبي در شعب برقرار است.
انتخابات مرحله دوم دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در استان كردستان در دو حوزه انتخابيه 'سنندج، ديواندره و كامياران' و 'مريوان و سروآباد' در حال برگزار است و واجدان شرايط راي از ميان چهار كانديداي راه يافته به اين مرحله در اين دو حوزه دو نفر را با آراي خود روانه مجلس دهم مي كنند.
در حوزه سنندج، ديواندره و كامياران سيد احسن علوي و سالار مرادي دو نماينده فعلي مردم اين حوزه به مرحله دوم راه يافته اند و در حوزه مريوان و سروآباد هم اميد كريميان نماينده فعلي مردم اين حوزه با منصور مرادي ديگر كانديداي راه يافته به اين مرحله رقابت مي كند.
استان كردستان با 10 شهرستان يك ميليون و 480 هزار نفر جمعيت دارد و در اين مرحله از انتخابات در دو حوزه انتخابيه 608 هزار نفر واجد شرايط راي دادن هستند.
ميانگين مشاركت مردم استان كردستان در دور اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي كه هفتم اسفند برگزار و چهار نماينده از مجموع شش نماينده كردستان به مجلس راه يافتند، 54 درصد بود.
شش هزار و 20 نفر عوامل اجرايي برگزاري اين مرحله از انتخابات را در 14 حوزه اصلي و فرعي پنج شهرستان سنندج، كامياران، ديواندره، مريوان و سروآباد بر عهده دارند.
در اين دوره از انتخابات 608 هزار نفر واجد شرايط رأي دادن هستند كه مي توانند در 602 شعبه اخذ راي، آراي خود را به صندوق بياندازند.
3033/1904

نظر شما