شناسهٔ خبر: 12444925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

استاندار كردستان رای خود را به صندوق انداخت

سنندج- ایرنا- استاندار كردستان امروز جمعه با حضور در شعبه مستقر در مسجد جامع سنندج در انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شركت كرد و رای خود را به صندوق انداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز جمعه در 55 حوزه انتخابیه و 21 استان برای تعیین 68 نماینده برگزار می شود در این مرحله از انتخابات 136 نامزد با یكدیگر رقابت می كنند.
در مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی كه هفتم اسفند 1394 برگزار شد تكلیف 222 كرسی نمایندگی مجلس مشخص شد.
كار اخذ رای دومین مرحله انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه استان كردستان نیز از ساعت هشت صبح امروز جمعه دهم اردیبهشت آغاز شد.
انتخابات مرحله دوم در استان كردستان در دو حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و كامیاران و مریوان و سروآباد برگزار می شود و واجدان شرایط رای از میان چهار كاندیدای راه یافته به این مرحله در این دو حوزه دو نفر را با آرای خود روانه مجلس دهم می كنند.
در حوزه سنندج، دیواندره و كامیاران دو نماینده فعلی مردم این حوزه سید احسن علوی و سالار مرادی به مرحله دوم راه یافته اند و در حوزه مریوان و سروآباد هم امید كریمیان نماینده فعلی مردم این حوزه با منصور مرادی دیگر كاندیدای راه یافته به این مرحله رقابت می كند.
استان كردستان با 10شهرستان یك میلیون و 480 هزار نفر جمعیت دارد و در این مرحله از انتخابات در دو حوزه انتخابیه 608هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
میانگین مشاركت مردم استان كردستان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی كه هفتم اسفند برگزار و چهار نماینده از مجموع شش نماینده كردستان به مجلس راه یافتند، 54 درصد بود.
شش هزار و 20 نفر عوامل اجرایی برگزاری این مرحله از انتخابات را در 14حوزه اصلی و فرعی پنج شهرستان سنندج، كامیاران، دیواندره، مریوان و سروآباد برعهده دارند و 602 شعبه اخذ رای برای این مرحله در نظر گرفته شده است.
3033/1904

نظر شما