شناسهٔ خبر: 12443954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

پوشش رسانه ای انتخابات توسط 130خبرنگار، عكاس و تصویربردار در كردستان

سنندج- ایرنا- رئیس كمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان كردستان از پوشش كامل دومین مرحله انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط 130خبرنگار، عكاس و تصویربردار در استان خبر داد و گفت: برای این تعداد كارت تردد توسط ستاد انتخابات استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

كوهسار دادور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد كارت برای عكاسان و خبرنگاران رسانه های مكتوب، هفته نامه های محلی، خبرگزاری ها و همچنین خبرنگاران و تصویربرداران صدا و سیمای مركز كردستان و شبكه جهانی سحر صادر شده است تا بتوانند از روند برگزاری انتخابات گزارش تهیه نمایند.
او با اشاره به اینكه انتخابات مرحله دوم در دو حوزه انتخابیه و در پنج شهرستان برگزار می شود گفت: كارت های صادر شده در اختیار خبرنگاران، عكاسان و تصویربرداران در شهرستان های سنندج، دیواندره، كامیاران، مریوان و سروآباد قرار داده شده است.
او گفت: ستاد انتخابات استان كردستان مكانی را در استانداری به عنوان اتاق اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار داده و از آغاز رای گیری تا پایان، رسانه ها در این مكان مستقر هستند و می توانند اخبار مربوط به انتخابات را به مردم منعكس كنند.
وی اظهار كرد: خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات همچنین می توانند در بازدیدهای مسئولان استانی از جمله استاندار و رئیس ستاد انتخابات حضور داشته باشند و از این بازدیدها نیز گزارش تهیه نمایند.
انتخابات مرحله دوم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان كردستان در دو حوزه انتخابیه 'سنندج، دیواندره و كامیاران' و 'مریوان و سروآباد' برگزار می شود و واجدان شرایط رای از میان چهار كاندیدای راه یافته به این مرحله در این دو حوزه دو نفر را با آرای خود روانه مجلس دهم می كنند.
در حوزه سنندج، دیواندره و كامیاران دو نماینده فعلی مردم این حوزه سید احسن علوی و سالار مرادی به مرحله دوم راه یافته اند و در حوزه مریوان و سروآباد هم امید كریمیان نماینده فعلی مردم این حوزه با منصور مرادی دیگر كاندیدای راه یافته به این مرحله رقابت می كند.
استان كردستان با 10 شهرستان یك میلیون و 480 هزار نفر جمعیت دارد و در این مرحله از انتخابات در دو حوزه انتخابیه 608 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
میانگین مشاركت مردم استان كردستان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی كه هفتم اسفند برگزار و چهار نماینده از مجموع شش نماینده كردستان به مجلس راه یافتند، 54 درصد بود.
شش هزار و 20 نفر عوامل اجرایی برگزاری این مرحله از انتخابات را در 14حوزه اصلی و فرعی پنج شهرستان سنندج، كامیاران، دیواندره، مریوان و سروآباد برعهده دارند.
در این دوره از انتخابات 608هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند كه می توانند در 602 شعبه اخذ رای، آرای خود را به صندوق بیاندازند.
3033/1904

نظر شما