شناسهٔ خبر: 11337088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی/

650 هزار تعرفه اخذ رای در خراسان جنوبی توزیع شد

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: 650 هزار برگه تعرفه اخذ رای برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

علی جزندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت اعلام هر یک از فرمانداری های استان مبنی بر کمبود تعرفه در شعب اخذ رای، تعرفه مورد نیاز تامین می شود.
وی با بیان اینکه روند انتخابات هفتم اسفند ماه در فضایی آرام و سالم در استان در جریان است گفت: تاکنون هیچ مشکلی در شعب اخذ رای از سوی فرمانداری ها گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه انتخابات مظهر اراده مردم است یادآور شد: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان دهنده علاقمندی آنان به سرنوشت سیاسی شان و مشارکت آنان در تصمیم گیری های کشور است.
وی با اشاره به اینکه تبلیغات دشمنان هیچ تاثیری در انتخاب آگاهانه مردم ندارد افزود: مردم این استان همواره در تمامی انتخابات ها با حضور گسترده خود در صندوق های رای پیشتاز بودند و امروز نیز باز هم حماسه حضور را در انتخابات هفتم اسفند ماه به نمایش خواهند گذاشت.
دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: شرکت پرشور مردم در انتخابات موجب ناامیدی دشمنان، تقویت نظام جمهوری اسلامی و تحکیم وحدت ملی می شود.
همزمان با سراسر کشور انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
شرکت کنندگان در انتخابات با مراجعه به 606شعبه اخذ رای، آرای خود را به یکهزار و 300 صندوق خواهند انداخت.
هم اکنون 34 داوطلب در صحنه رقابت حضور دارند، رای دهندگان از میان این افراد، چهار نفر از بهترین ها را به عبارتی چهار نامزد اصلح را برای مدت چهار سال انتخاب و روانه مجلس می کنند تا با قانونگذاری بر امور نیز نظارت داشته باشند.
بیش از 11 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و ناظران، در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.
در حال حاضر 34 نفر در چهار حوزه برای انتخاب چهار نماینده در صحنه رقابت باقی ماندند.
از این تعداد 10 نفر در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، هشت نفر در حوزه انتخابیه فردوس ، طبس، سرایان و بشرویه، همین تعداد در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف و همچنین هشت نفر در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه در صحنه رقابت حضور دارند.
برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی، 102نفر ثبت نام کردند که صلاحیت 53 نفر تایید شد، 43 نفر رد صلاحیت شدند و شش نفر هم انصراف دادند.
همچنین در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفت نفر ثبت نام کردند، چهار نفر رد صلاحیت شدند، صلاحیت دو نفر مورد تایید قرار گرفت و یک نفر هم انصراف داد.
از مجموع شعبه های اخذ رای 331 شعبه سیار و بقیه ثابت است از مجموع شعبه ها 353مورد روستایی و بقیه شهری است.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
ستاد انتخابات وزارت کشور تعداد افراد واجد شرایط حق رای در خراسان جنوبی را 598 هزار نفر اعلام کرد.
با پایان رای گیری انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بلافاصله فرایند شمارش آرا در استان آغاز می شود.
6054

نظر شما