شناسهٔ خبر: 11330937 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

فرماندار شیراز:

682 شعبه اخذ رای در شیراز مهیای برگزاری انتخابات است

فرماندار شیراز گفت:همه امکانات، زیرساخت ها و هماهنگی های لازم برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند 94 تدارک دیده شده است و آمادگی کاملی برای برگزاری این انتخابات در 682 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شیراز وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حیدر عالیشوندی افزود: همه ابزار مورد نیاز شعبه های اخذ رای همانند نوشت افزار، مُهر، صندوق اخذ رای و زیرساخت های ارتباطی فراهم شده و تعداد برگه های تعرفه اخذ رای در هر یک از شعبه ها نیز با هماهنگی هیات نظارت بر انتخابات مشخص شده است.
رئیس هیات اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان شیراز اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، دو نفر به عنوان نماینده ارشد فرماندار و نماینده جانشین در هر یک از شعبه های اخذ رای حضور دارند و از این رو، نسبت به انتخابات دوره های پیشین، این موضوع از جمله تمهیداتی است که برای سلامت انتخابات اندیشیده شده است.
عالیشوندی اظهار کرد: احکام مربوط به همه عوامل حاضر در شعبه اخذ رای شامل نمایندگان فرماندار، اعضای شعب، نیروی انتظامی، حفاظت صندوق، بازرسان، ناظران صندوق ها از طرف مجاری ذی ربط صادر شده است.
فرماندار شیراز در بخش دیگری از این گفت و گو بیان کرد: بنا بر ماده 25 قانون انتخابات، وزارت کشور، مامور اجرای انتخابات مجلس بوده و مسئول حسن جریان انتخابات است.
وی ادامه داد: در یکی از تبصره های این ماده قانونی آمده است، هیچ سازمان و دستگاهی جز وزارت کشور و شورای نگهبان تحت عنوان اجرای قانون انتخابات یا نظارت برانتخابات مجاز نیست درامر انتخابات دخالت کند و یا ماموران و بازرسانی را اعزام کند.
عالیشوندی با بیان این که وظایف همه عوامل حاضر در شعب اخذ رای در قانون مشخص شده است، افزود: نمایندگان فرماندار، وظیفه اجرای انتخابات و همچنین مسئول حسن اجرای انتخابات در شعب را برعهده دارند.
وی اظهار کرد: بر اساس قانون، ناظران هیات نظارت شورای نگهبان، وظیفه نظارت بر عملکرد مجریان انتخابات را دارند و به عبارتی، چشم و گوش نظام در شعبه های اخذ رای هستند.
فرماندار شیراز گفت: اگر ناظران شورای نگهبان در شعبه های اخذ رای تخلفی مشاهده کنند می توانند تذکر دهند و با رعایت سلسله مراتب این موضوع را به فرمانداری گزارش دهند.
وی ادامه داد: بنابراین وظایف و اختیارات نمایندگان فرماندار و ناظران هیات نظارت، تفکیک و مشخص شده است.
عالیشوندی گفت: از میان 133نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس دهم برای حوزه انتخابیه شیراز تا ساعت 12 روز پنجشنبه ششم اسفند 31 نامزد به صورت کتبی انصراف خود را به ستاد انتخابات شهرستان شیراز ارایه کرده اند.
فرماندار شیراز اظهار کرد: با این حساب، شمار نامزدهای انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه شیراز به 102 نفر رسید.
حوزه انتخابیه شیراز چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفند 94 برگزار می شود.  

نظر شما