شناسهٔ خبر: 11335222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار ارومیه به مهر خبر داد؛

پیش بینی ۸۲۶ صندوق اخذ رأی در ارومیه

ارومیه – فرماندار ارومیه گفت: در این دوره از انتخابات ۸۲۶ صندوق اخذ رأی در شهرستان ارومیه پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

عباس حسن خانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در ارومیه ۴۱۳ شعبه اخذ رأی وجود دارد و ۲۷۷ شعبه مربوط به شهر ارومیه و بخش مرکزی شامل شامل انزل، نازلو، صومای برادوست و سیلواناست افزود: واجدین شرایط اخذ رأی در حوزه انتخابی ارومیه ۷۳۳ هزار نفر است

وی با بیان اینکه از شعبات پیش بینی شده در ارومیه تعداد ۲۸۲ شعبه به صورت ثابت و ۱۳۱ مورد به صورت سیار وظیفه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در هفتم اسفند امسال به عهده دارند ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه منظم تر و قانونی تر انتخابات پیش بینی شده است.

وی نظارت و بازرسی از شعبات اخذ رأی را جهت ایجاد نظم در انتخابات و مقابله با تخلفات و قانون شکنی الزامی عنوان و اضافه کرد: در انتخابات هفتم اسفندماه امسال ۹ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش بازرسی، نظارت، هیئت اجرایی، راننده و محافظ در حوزه انتخابی ارومیه نقش آفرینی می‌کنند.

حسن خانی به توزیع دفترچه‌های قوانین و مقررات انتخابات در بین نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: این دفترچه‌ها در بین عوامل اجرایی و نظارتی نیز توزیع شده تا هیچ یک از عوامل اجرایی یا ناظرین با عدم آگاهی از قانون بر سر صندوق‌های رأی حاضر نشوند.

فرماندار ارومیه گفت: تأمین نیروی انسانی برای شعب اعم از اجرایی و کاربر رایانه، تأمین خودرویی شعب و ستاد، تأمین تجهیزات رایانه ای، امکان سنجی شعبات اخذ رأی و تأمین اقلام و وسایل مورد نیاز شعب اخذ رأی مانند؛ تعرفه‌ها، مهر و صندوق تمهیدات لازم برای برگزار شدن هر چه بهتر انتخابات هفتم اسفند ۹۴ است.

حسن خانی با اشاره به اقلیت‌های مذهبی در شهرستان ارومیه، گفت: یک شعبه اخذ رأی برای ارامنه و پنج شعبه برای اقلیت‌های آشوری و کلدانی درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از آذربایجان غربی ۱۲ نفر راهی مجلس شورای اسلامی خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده، میاندوآب ـ شاهین دژ ـ تکاب دو نماینده و سهم هر کدام از حوزه‌های انتخابیه هفت گانه ماکو ـ شوط ـ پلدشت ـ چالدران، خوی ـ چایپاره، سلماس، نقده ـ اشنویه، مهاباد، بوکان و پیرانشهر ـ سردشت یک نماینده است.

جمعیت استان بر اساس آخرین آمار سه میلیون و ۲۳۳ هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رأی دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و ۲۹۹ هزار نفر اعلام شده است.

نظر شما