شناسهٔ خبر: 11328302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

۵۳ هزار رای اولی در استان مرکزی ۷ اسفند پای صندوقها می روند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی به انتخابات هفتم اسفندماه اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار رسمی ثبت احوال در انتخابات هفتم اسفند ماه، ۵۳ هزار و ۲۷۵ رای اولی در استان مرکزی به پای صندوق های رای می روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ به آمار رای اولی ها در استان هم اشاره ای کرد و گفت: بر اساس قانون انتخابات سن رای دهندگان ۱۸ سال تمام تعریف شده یعنی متولدان هفتم اسفند سال ۷۶ و قبل آن واجد شرایط رای هستند.

81958117-70510836

حسن بیگی اظهار کرد: بر اساس استعلام رسمی از ثبت احوال کشور تعداد واجدین شرایط رای استان مرکزی در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۴۷ هزار و ۶۷۰ نفر است.

 

وی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات استان مرکزی آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات را دارد بیان کرد: در این دوره از انتخابات در مجموع ۹۸۳ شعبه اخذ رای در استان مرکزی تعیین شده که هر شعبه یک صندوق برای اخذ آرای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و یک صندوق برای اخذ آرای انتخابات مجلس دهم دارد.

 

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: از مجموع این شعبه ها ۵۳۳ شعبه اخذ رای استان شهری و ۴۵۰ شعبه در روستاها تعیین شده است.

 

حسن بیگی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۵ هزار نفر دست اندرکار اجرای انتخابات در استان مرکزی هستند افزود: این افراد اعضای ستادهای انتخابات، بازرسان، ناطران و عوامل پشتیبانی و امنیتی و انتظامی را شامل می شوند.

 

وی اضافه کرد: برای برگزاری انتخابات منظم دوره های آموزشی بریا نمایندگان فرمانداری، بخشداری ها، عوامل اجرایی و بازرسین برگزار شده است.

 

حسن بیگی با بیان اینکه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه برگزار می شود خاطرنشان کرد: استان دو کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما