شناسهٔ خبر: 11336663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

ثبت احوال کردستان به صورت تلفنی کد ملی را اعلام می کند

سنندج- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: افراد واجد شرایطی که به هر دلیلی با مشکل کد ملی مواجه هستند می توانند از طریق تماس با تلفن های 33285825 تا 27 با پیش شماره سنندج یا مراجعه به ادارات تابعه نسبت به دریافت شماره ملی خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

محسن آقایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ادارات ثبت احوال استان و دفاتر پیشخوان از صبح امروز و همزمان با آغاز رای گیری تا پایان زمان اخذ رای دایر بوده و آماده ارائه خدمات سجلی به مردم استان هستند.
وی افزود: براساس قانون متولدین هفتم اسفند سال 1376 و قبل از آن، واجد شرایط رای دادن در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری هستند.
مدیرکل ثبت احوال کردستان با بیان اینکه شرط سنی برای رای دادن 18 سال تمام است اظهار کرد: ادارات ثبت احوال استان کردستان برای صدور تاییدیه برای افرادی که به شماره ملی خود دسترسی ندارند آمادگی کامل دارد.
وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 161 هزار و 537 نفر در این دوره از انتخابات در استان کردستان واجد رای دادن هستند ادامه داد: طبق قانون داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی 10 رقمی برای رای دهندگان الزامی است.
به گفته وی کارت های ملی قدیمی نیز همچنان معتبر است و افراد واجد شرایط می توانند از آن به همراه شناسنامه برای رای دادن استفاده کنند.
آرای مردم کردستان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هزار و 197 شعبه شامل 595 شعبه ثابت و 602 شعبه سیار جمع آوری می شود.
از تعداد کل شعبه های استان کردستان 715 شعبه در مناطق روستایی و 482 شعبه نیز در مناطق شهری دایر شده است.
استان کردستان در مجلس شورای اسلامی شش کرسی و در مجلس خبرگان رهبری دو کرسی دارد که 82 نفر برای تصاحب کرسی های مجلس و پنج نفر نیز برای تصاحب کرسی های خبرگان رهبری باهم به رقابت می پردازند.
7348/1904

نظر شما