شناسهٔ خبر: 11332706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

ثبت احوال مازندران کمتر از یک دقیقه کد ملی افراد را اعلام می کند

ساری-ایرنا-مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: واجدین شرایط رای که به هر دلیلی با مشکل کد ملی مواجه هستند، با هماهنگی نماینده فرمانداری مستقر در شعب اخذ رای ، در کمتر از یک دقیقه شماره 10 رقمی کدملی فرد مورد نظر اعلام می شود.

صاحب‌خبر -

علی رجبی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :رئیسان ثبت احوال شهرستان های مازندران در فرمانداری ها مستقر و با دراختیار داشتن سامانه ثبت احوال، آماده پاسخگویی به رای دهندگان هستند.
وی اضافه کرد: براساس قانون متولدین هفتم اسفندماه سال 1376 و روزها و ماههای قبل از آن واجد شرایط رای دادن دردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری هستند.
وی گفت: شرط سنی برای رای دادن در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشتن 18 سال تمام است.
وی واجدین شرایط اخذ رای درمازندران را دو میلیون و 235 هزار و 636 نفر اعلام کرد و اضافه کرد : داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی 10 رقمی برای رای دهندگان طبق قانون الزامی است.
رجبی اضافه کرد : براساس آخرین آمار مجموع جمعیت مازندران حدود سه میلیون و 200 هزارنفر است که شماره 10 رقمی برای تمام جمعیت استان صادر شده است.
مازندران 12 کرسی در مجلس شورای اسلامی و چهار کرسی در خبرگان رهبری دارد.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات ، سه هزار و 45 شعبه اخذ رای با شش هزار و 90 صندوق برای جمع آوری آرای شهرندان مازندرانی پیش بینی شده است.ک/3
6990/6097

نظر شما