شناسهٔ خبر: 11282726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کتاب «کرسی‎های مادستان در بهارستان» در همدان رونمایی شد

گروه اجتماعی: کتاب «کرسی‎های مادستان در بهارستان» در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد انتخاباتی با حضور استاندار همدان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) از همدان، محمدابراهیم الهی‎تبار، رئیس ستاد انتخابات استان همدان سه‌شنبه، چهارم اسفندماه در مراسم رونمایی از کتاب کرسی‎های مادستان در بهارستان اظهار کرد: تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن در استان همدان یک میلیون 441 هزار و 976 نفر است، بیشترین افراد واجد شرایط رأی در همدان با تعداد 544 هزار و 522 نفر و کمترین تعداد در فامنین با 32 هزار و 562 نفر است.

وی با اشاره به اینکه 47 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان تاکنون انصراف داده‎اند، افزود: هم‌اکنون 172 نامزد برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان همدان حضور دارند؛ در حوزه انتخابیه همدان و فامنین تعداد 9 کاندیدا انصراف داده‎اند و در حال حاضر در این حوزه انتخابیه 49 کاندیدا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مشغول به تبلیغات و فعالیت هستند.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه کمترین انصرافی در حوزه نهاوند بوده است، گفت: در این حوزه دو کاندیدا انصراف داده و 18 کاندیدا حضور دارند و در حوزه انتخابیه تویسرکان 10 کاندیدا مشغول رقابت و فعالیت هستند، در این حوزه نیز 10 نفر انصراف داده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه «بهار و کبودراهنگ» و «رزن» به ترتیب 10 و سه کاندیدا انصراف خود را اعلام کرده‎اند، اظهار کرد: در حوزه بهار و کبودراهنگ 26 کاندیدا و در حوزه رزن 15 کاندیدا به فعالیت تبلیغاتی مشغول هستند.


محمد سهرابی مؤلف این کتاب در این جلسه اظهار کرد: کرسی‌های مادستان در بهارستان دو بخش تألیف شده است که بخش نخست به تاریخچه شکل‌گیری مجلس و برگزاری انتخابات و معرفی کاندیداها و نمایندگان مجلس قانون‌گذار از دوره مشروطه، مجلس شورای ملی و مجلس سنا تا قبل از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وی ادامه داد: بخش دوم کتاب نیز به تاریخچه و شکل‌گیری و نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و 9 دوره مجلس می‌پردازد و در این راستا 55 نماینده مجلس شورای اسلامی در استان همدان را معرفی می‌کند. این کتاب خلاء وجود در زمینه نبود مجموعه منسجم و یکپارچه درباره فعالیت‌های انتخاباتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه استان را پوشش می‌دهد و اساتید و دانشگاهیان می‎توانند در پژوهش‌ها از این مجموعه بهره‎ بگیرند.

همچنین، کتاب کرسی‌های مادستان در بهارستان با هدف بازخوانی اتفاقات و رویدادهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان همدان و حضور نمایندگان در قانون‌گذاری تهیه شده است

یادآور می‌شود، که این نویسنده همدانی، کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» را به مردم خوب استان همدان تقدیم کرد تا حضور یکپارچه و حداکثری مردم استان در انتخابات هفتم اسفند ماه بار دیگر عزت و اقتدار نظام را به نمایش بگذارد، کتاب «کرسی‌های مادستان در بهارستان» تألیف محمد سهرابی از فعالان رسانه‌ای با حضور استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان رونمایی شد.

نظر شما